אם נכנסתם ליוטיוב בסוף השבוע האחרון בטח גיליתם שהוא עבר שינוי גם בעיצוב וגם מבחינת ממשק המשתמש.
גוגל (בעלת יוטיוב) עובדת מאוד קשה כדי להטמיע את הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס, לכל השירותים הרבים שלה ברחבי האינטרנט, ונראה שהגיע גם תורו של אתר הסרטונים.
שינוי עיצוב כללי
זוכרים את הפנדה הקוסמית, המהפך הראשון שיוטיוב עבר ביולי האחרון? מסתבר שמאז יולי עובדי יוטיוב החרוצים אספו את הפידבקים שלכם ולבסוף, אחרי שקראו את כולם, בנו את העיצוב הנוכחי.
היום הם מציגים את השינוי החדש, נקי יותר, פשוט ואינטואיטיבי בעל רקע אפור ונעים לעין. גם הפעם אתם יכולים לשלוח פידבק, האפשרות תופיע בעמוד הבית של יוטיוב למטה בצד ימין (Send Feedback).
שינוי בדף הבית
השינוי בעמוד הבית של יוטיוב נועד לאפשר למשתמש "גישה לעולם הבידור הרחב", כך על פי ההודעה הרשמית של יוטיוב. בהתאם לכך ברגע שהמשתמש נוחת בעמוד הבית הוא מקבל תכנים וערוצים שונים ואפשרות גם לעשות Subscribe באותו עמוד, כלומר להתחיל לעקוב אחריהם.
בנוסף מציג ההומפייג' החדש את הערוצים שאתם כבר מנויים אליהם, כך שברגע שתגיעו ליוטיוב, תוכלו בקליק אחד להגיע אליהם.
בצד השמאלי של עמוד הבית יש לכם אופציה ליצור ערוץ חדש משלכם. כמובן במידה ויש לכם חשבון של גוגל, ואם לא, האתר יציע לכם ליצור חשבון באופן מיידי.
בצד ימין,יש עמודה שמראה סרטונים שמומלצים למשתמש - כך שהוא תמיד יכול לגלות עוד תכנים שעלולים להיות מעניינים עבורו.
1. הוספת ערוצים חדשים
יוטיוב מציעה לכם ערוצים חדשים לצפייה והוספה, על סמך ההעדפות שלכם והסרטונים בהם צפיתם בעבר. יש גם אפשרות לחפש ערוצים באופן חופשי או לבחור מתוך קטגוריות שמופיעות בסרגל השמאלי.
2. אזור אישי
האזור האישי כולל את הערוצ/ים שלכם (my channel), סרטונים שהעליתם, סרטונים שעשיתם להם לייק, היסטוריה שכוללת סרטונים בהם צפיתם, אותם העליתם או כל פעולה אחרת שביצעתם ביוטיוב במעין טיימליין לפי סדר כרונולוגי, צפייה מאוחר יותר (WATCH LATER) גישה ישירה לסרטונים שסימנתם שהינכם רוצים לצפות מאוחר יותר.
3. האזור החברתי
כפתור הגוגל פלוס ומתחתיו כפתור התחברות עם פייסבוק. שני הכפתורים בעצם מאפשרים לכם לחבר את יוטיוב עם הרשת החברתית המועדפת עליכם.
כשלוחצים על גוגל+ למשל מה שתראו זו פעילות החברים שלכם בגוגל פלוס בכל מה שקשור ליוטיוב, מי מהם שיתף סרטון ומי מהם לחץ 1+ על וידאו וכו'.
אותו הדבר כאשר אתם מתחברים עם פייסבוק, אבל גוגל יעדיפו כמובן שתבחרו את האופציה הראשונה. יש גם אפשרות להתחבר דרך חשבון טוויטר, ORKUT, מייספייס וגם לבחור את רמת השיתוף שלכם. לעמוד הזה תופנו ברגע שתיחלצו על האפשרות להתחבר עם פייסבוק (Facebook connect). אבל שימו לב! ברגע שאתם מאשרים את האפליקציה של פייסבוק, הסרטונים בהם אתם צופים ביוטיוב יופיעו בחשבון הפייסבוק שלכם - כאילו שהמלצתם עליהם.
אחרי שתאשרו את האפליקציה - פיתחו את חשבון הפייסבוק שלכם:
Privacy Settings-->apps and websites (edit settings)-->Youtube
לחיצה על עיפרון העריכה ליד אפליקצייה YouTube והסרה (Remove) של כל מה שאינכם רוצים שהאפליקציה תקבל גישה אליו (כולל ההרשאה שהיא תכתוב פוסטים בשמכם).
4. טרנדים
עוד אופציה שהופכת את העיצוב החדש לידידותי ונוח היא היכולת לראות בקלות את הסרטונים הטרנדיים, הפופולריים, צפייה רק בתוכן שהוא מוזיקה או בידור.
5. צפייה נוחה מאוד בכל הערוצים שאתם עוקבים אחריהם (Subscriptions) ובאותו דף גם אפשרות להפסיק לעקוב אחריהם.
6. הניוז פיד- כאן תוכלו לראות בעצם את כל הסרטונים והעדכונים לפי הקטגוריה שבחרתם. רציתם לראות את הסרטונים הטרנדיים? זה מה שיופיע בניוז פיד.
7. סרטונים מומלצים שיוטיוב בוחרת ומציעה לכם על פי הרגלי הצפייה שלכם.
"בהתחשב בעובדה שעמוד הבית נותן לכם אופציה להתאים אישית את כל הערוצים המועדפים שלכם, היינו זו היתה רשלנות מצידינו לא לשנות גם את הערוצים עצמם", נכתב בהודעה של גוגל המסבירה על השינויים.
ואכן, יוטיוב שינו באופן קיצוני גם את העיצוב הפנימי של ערוצים עם דגש מיוחד "לעזור למשתמש למצוא תכנים מדהימים".
כיון שלמשתמשים שמעלים סרטונים יש מטרות שונות, יש כאלה שמעלים סרטון אחד בשבוע, אחרים אלפי סרטונים, יוטיוב יצרו תבניות שונות לערוצים שיכולות להתאים למשתמשים השונים.
כדי להגיע לאותם טמפלייטים, עליכם להגיע לחשבון לערוץ שלכם (My channel) כמובן בעיצוב החדש, אחר כך ללחוץ על כפתור Edit Channel שמופיע למעלה בצד ימין.
כאן תוכלו לערוך את הערוץ האישי שלכם, יש לכם אופציה לחזור לעיצוב הקודם, לבחור לעצמכם אווטאר, לשנות את הרקע, את הצבע. למעלה תוכלו לראות שיש שלוש לשוניות אחת מהן מאפשרת לכם לערוך את הפרטים והשנייה לבחור את התבניות. כאן תוכלו לקבל הסבר מפורט וכמובן לשנות את העיצוב בפועל.
נתונים אנליטיים
העיצוב החדש הביא איתו בשורות משמחות במיוחד עבור משתמשי יוטיוב קבועים, כאלה שגם מעלים סרטונים ומחזיקים בערוצי תוכן. במקביל לשינוי העיצוב הכללי האתר זכה למהפך גם בעמוד הנתונים והניתוחים הסטטיסטיים.
מעכשיו קל יותר לצפות בכל הנתונים של הסרטונים והערוץ, כמה אנשים נכנסו, כמה אהבו וכמה לא אהבו, כמה שיתפו עם אחרים או השאירו תגובות. לראות חלוקה דמוגרפית, פופולריות הסרטונים לפי אזור מגורים בעולם. הדוחות יהיו יותר מפורטים וינתחו את הצופים לעומק, אפשרות לצפות ב"רווחים מוערכים" ועוד אפשרויות רבות בדשבורד המחודש שנראה מאוד ידידותי למשתמש.
והנה סרטון ההסבר של גוגל, אוהבים את השינויים?