1. איך מונעים מתמונות שהתקבלו למלא את הזיכרון?
קבוצות הוואטסאפ הן טרדה לא קטנה לרבים מאיתנו, שמעדיפים להשתיק את רובן ולבדוק מה קורה בהן בזמן ובמקום שנראה לנו. אבל זה לא מונע את זרם התמונות והסרטונים שמגיעים אלינו מאותן קבוצות וממלאים את זיכרון המכשיר עד שאי אפשר לעשות בו כלום.
כדי למנוע מהקבצים ששותפו על ידי אנשי קשר להציף את המכשיר שלכם, לחצו על כפתור התפריט (שלוש נקודות) במסך הראשי של האפליקציה, לכו ל"הגדרות" -> ""הגדרות שיחה" -> "הורדת מדיה אוטומטית" וכבו את כל הורדת כל סוגי המדיה בכל מצבי החיבור - "בעת שימוש באינטרנט סלולרי", "כשמחובר ל-Wi-Fi" ו"בעת נדידה". כמובן שתוכלו עדיין להוריד קבצים ספציפיים בשיחה על ידי לחיצה עליהם.
לחילופין, ניתן להמשיך לקבל קבצי מולטימדיה באופן אוטומטי ולהבטיח לעצמנו שנמחק מדי פעם קבצים מיותרים על ידי כניסה לחלון שיחה, לחיצה על כפתור התפריט (שלוש נקודות) ואז על "מדיה" (או "מדיה קבוצתית" בקבוצות), בחירה של קבצים מתיקיית המדיה של השיחה (לחיצה ארוכה על הקובץ הראשון ולאחר מכן לחיצות קצרות על היתר) ומחיקתם בלחיצה על כפתור הפח.
2. איך מוסיפים חבר מחו"ל לאנשי הקשר?
לרובנו יש חברים או קרובים במדינות שונות, שאינם בהכרח שמורים כאנשי קשר בסמארטפון שלנו. כדי להוסיף אותם לוואטסאפ, המתבססת על מספרי טלפון, יש להזין את המספר כפי שהיינו מחייגים אותו, ולא כפי שאיש הקשר הזין אותו לאפליקציה. במלים אחרות: יש להתחיל בסימן + ובקידומת המדינה, ולאחריה מספר הטלפון תוך השמטת ה-0 בתחילת אזור החיוג.
אם אינכם בטוחים מהי קידומת המדינה של איש הקשר, וואטסאפ מתחזקת כלי חיפוש שיגלה לכם.
3. מה קורה במקרה שבו נאלצים להחליף טלפון?
אם אתם מחליפים מספר טלפון - נניח, במקרה של פתיחת קו לא מנויד או במקרה של קבלת קו עסקי ממקום העבודה - הכניסו את כרטיס ה-SIM החדש למכשיר, הדליקו אותו, היכנסו לוואטסאפ והיכנסו לתפריט -> "הגדרות" -> "חשבון" -> "שינוי מספר". עקבו אחר השלבים (הזנת המספר הישן, המספר החדש, אישור והזנת הקוד שיגיע ב-SMS למספר החדש).
אם אתם מקבלים טלפון נוסף על הקיים, לא תוכלו להשתמש בשני חשבונות וואטסאפ נפרדים או באותו חשבון בשניהם, למרות שבעבר הדבר היה אפשרי.
אם מכשירכם אבד או נגנב, תוכלו להפעיל מחדש את חשבונכם ברגע שתקבלו SIM חדש עם אותו מספר טלפון. עם זאת, אנשי הקשר ושאר המידע שלכם יאבד. את אנשי הקשר ניתן לשחזר אם שמרתם אותם בשירות ענן כמו גוגל או אפל. את הסטוריית ההתכתבויות שלכם תוכלו לשחזר רק אם שמרתם אותם כקובץ במקום שעדיין זמין לכם (כלומר: לא על הטלפון האבוד או הגנוב). עם זאת, הדבר החשוב ביותר הוא ליצור קשר עם החברה במהירות האפשרית, שכן עד להפעלת החשבון מכרטיס SIM חדש יכול המוצא או הגנב להשתמש בחשבונכם מהטלפון הישן. לכן, יש לשלוח לחברה מייל עם מספר הטלפון שלכם, כולל קידומת בינלאומית. החשבון יינעל לשימוש עד לאימות מחודש וכל ההודעות שיגיעו כל עוד החשבון נעול יישמרו למשך 30 יום.
4. קיבלתי הודעה ממספר לא מוכר. איך אני חוסם/ת אותו?
אחרי הספאם במייל, בשיחות טלפון, ב-SMS ובהודעות בפייסבוק (מי אמר "אני עובד/ת בשיווק באינטרנט"?), זה היה רק עניין של זמן עד שנקבל ספאם גם בוואטסאפ. אם קיבלתם הודעה ממספר שאינכם מכירים והתוכן שלה מעיד שהיא לא מגיעה ממישהו שיש סיכוי שתרצו להוסיף לאנשי הקשר, תוכלו לחסום אותו בקלות. עם קבלת הודעה ממספר לא מוכר תציג ואטסאפ מתחתיה כפתור "דווח כספאם וחסום" (Report as spam and block). אם לא מופיע כפתור כזה (או אם לחצתם בטעות על הכפתור מתחתיו, שמוסיף אותו לאנשי הקשר) - לחצו על שלוש הנקודות בראש מסך הצ'ט, בחרו ב"עוד" (More) ואז "חסום" (Block).
5. יש דרך לדעת אם מישהו חסם אותי?
התשובה הקצרה לשאלה הזו, לצערנו, היא לא. עם זאת, יש סימנים שונים שניתן להסיק מהם שלאיש קשר מסוים נמאס מכם - או מכל אנשי הקשר שלו. הסימנים הם:
- מתחת לשמו כבר אינכם רואים מתי הוא "נראה לאחרונה" והאם הוא מחובר עכשיו.
- אינכם רואים עדכונים לתמונת הפרופיל שלו.
- הודעות שאתם שולחים לו לא מראות לעולם יותר מ-V בודד ("נשלח", אבל לא "התקבל").
- שיחות לאיש הקשר מתנתקות מבלי לצלצל.
כמובן, כל אחד מהסימנים הללו, ואף כולם יחד, יכול להעיד גם על כך שאיש הקשר שינה את הגדרות הפרטיות שלו ואינו בודק את ההודעות. לכן, אם אתם רוצים לדעת בוודאות שנחסמתם תצטרכו למצוא מכר משותף שאצלו הסימנים הללו אינם מתקיימים. קריפי וקונטרול-פריקי, אבל בטוח.