אז מה אתם עשיתם כשהוואטסאפ קרס? זה קרה השבוע, ולא היה אחד שלא דיבר על הרגע בו שירות המסרונים לא פעל. זה הרגיש עבור רבים כמו רגע אבוד בחלל, שנמשך שעתיים, עד שהדופק חזר לעצמו. הגזמנו? לצערנו לא ממש. הוואטסאפ הוא כבר מזמן האופן בו אנשים מתקשרים היום האחד עם השני. כאשר הדגש הוא על תקשורת ולאו דווקא כזו שבאמת משוחחים האחד עם השני טלפונית.  

"הוואטסאפ הוא כלי המשמש את כולנו ביום יום, לשיחות עם חברים, לשיחות עם משפחה, לקוחות וספקים, ממש רשת חברתית מצומצמת. בכלי הקטן הזה לבדו או יחד עם אחיו המוצלח יותר, הוואטסאפ ביזנס, אפשר לעשות הרבה מאוד אולם מעט ארגונים ועסקים נעזרים בוואטסאפ ככלי שיווקי, ואפילו פחות נעזרים בו ככלי ניהולי וחבל", אומרת מיה יהלום, מאמנת לדיגיטל. "זה כמו להשתמש במהדק סיכות ולא לדעת שבצדו האחורי יש אפשרות מובנית להוציא סיכות שהידקת, או כמו לפתוח פחית שתיה, ולא לשים את הקשית בתוך העיגול שמיועד לה. הוואטסאפ הוא כלי אישי, זו דרך התקשורת הכי אישית ואינטימית שיש. ודווקא בגלל זה, הניהול והשיווק באמצעותו, באם נעשה נכון יכול להניב פירות עסיסיים, או במילים פשוטות, לידים חמים מאוד".

אז אם אתם מרגישים שאתם יודעים הכול על הוואטסאפ ה"רגיל" (ואם לא, הנה מדריך מעולה), הנה הזדמנות להכיר את הגרסה העסקית שיכולה אגב להתאים גם אם אתם שכירים. מיה יהלום עם המדריך המלא.  

 

 

מה זה וואטסאפ עסקי?

אפליקציה נפרדת מהוואטסאפ מסנג'ר (הפרטי) עם לוגו אחר ונכון להיום היא חינמית. האפליקציה זהה לחלוטין לוואטסאפ הפרטי, אבל יש בה עוד כמה יכולות ממש שוות!

האם אפשר להיות גם עם וואטסאפ רגיל וגם עם עסקי?

כן, ולא.
לא, כי אי אפשר עם אותו המספר להיות גם בוואטסאפ הפרטי וגם בעסקי
אבל כן כי יש כמה אפשרויות להתקנת הוואטסאפ העסקי 

  1. להישאר עם המספר שלך ולהעביר אותו להיות וואטסאפ עסקי - בהעברה נכונה, כל המידע, השיחות והמדיה ישמרו ויעברו יחד איתך לוואטסאפ ביזנס. אבל זה במקום הוואטסאפ הפרטי. 
  2. לקנות מספר חדש - ואז אפשר להתקין את העסקי במקביל לפרטי, יכול להתאים לסלולרי שיש לו שני סימים או עם מספר וירטואלי. 
  3. להתקין על מספר קווי - ואז ניתן להישאר עם המספר הסלולרי בוואטסאפ הפרטי, והוואטסאפ העסקי יהיה עם המספר הקווי. 

למי מתאים הוואטסאפ ביזנס?

לכל ארגון ולכל חברה, לכל בעל עסק בין אם גדול או קטן, אם נפתח אתמול או לפני 30 שנה. ויותר מזה, גם לשכירים, שמשתמשים הרבה בוואטסאפ לשיחות עם לקוחות החברה. העברתי מאות עסקים לוואטסאפ העסקי, קטנים בינוניים וגדולים בתחום האסתטיקה והיופי, בתחום ראיית החשבון ועריכת הדין, שיווק, מכירות ועוד ועוד.

חברות וארגונים, מתנ"סים וגם אנשים שכירים שעובדים הרבה עם הוואטסאפ. הוואטסאפ ביזנס פשוט מתאים לכולם. וכך גם הלקוחות יותר ויותר מצפים ומוקירים שיטת תקשורת זו. כי מי באמת רוצה להמתין על הקו ולשמוע מוזיקת מעליות או לחילופין לקבל SMS בתיבת ההודעות שאף אחד כבר לא באמת בודק.

 למי לא מתאים הוואטסאפ ביזנס?

למי שלא אוהב חדשנות, למי שמעדיף להישאר מאחור. 
או ברצינות, אין כזה דבר.
הוואטסאפ העסקי מתאים לכולם, גם אם רק חלק מיכולותיו. אפשר פשוט לא להשתמש בכל מה שיש לו להציע ורק במה שישרת אתכם. 

 

 

 

אילו פיצ'רים יש?

1. נראות מקצועית
הוואטסאפ העסקי מאפשר לך להציג את הפרופיל העסקי שלך, שעות הפעילות שלך, אתר, מייל, אינסטגרם או פייסבוק, מיקום העסק ותיאור בקצרה.

2. להיות נוכח מבלי להיות נוכח
באמצעות ההודעות האוטומטיות, כשמישהו שולח לך הודעה, הוא מייד יקבל מענה והוא ידע שהגיע למקום הנכון.
ההודעות מתחלקות לשתיים: העסק סגור כעת/נעים להכיר
ואם כותבים את ההודעות האלו נכון, בדרך נעימה שהיא גם שיווקית,תוך סינון מי יקבל ומי אין צורך שיקבל את ההודעות האוטומטיות אז הצלחנו לתפוס כמה ציפורים במכה. 

3. עבודה במקביל ממספר מחשבים
לאחרונה וואטסאפ הוסיפו אפשרות שהייתה סופר מבוקשת, ניתן לעבוד על אותו מספר וואטסאפ מ-4 מכשירים שונים. כך למשל במשרד רואה חשבון שליוויתי, אותו הוואטסאפ פתוח אצל המזכירה, מנהלות החשבונות ורואה החשבון וכל אחד עונה ומגיב ללקוחות בהתאם. 

 

 

 

4. אחידות בתשובות 
"איך מגיעים"
"במה זה כרוך?"
זה ועוד הרבה שאלות שנשאלות שוב ושוב ושוב
ניתן להכין את התשובות האלו מראש, ולסגנן אותן יפה עם דגשים, וכך כל עובדי הארגון או העסק יכולים בקליק וחצי לענות את התשובה שהכנת מראש, ובכך לחסוך גם זמן יקר וגם להיות אחידים בתשובות. 

5. חלוקת עבודה 
ניתן להוסיף תוויות לכל איש קשר או לכל הודעה בתוך צ'אט.
זה מאפשר לחלק את העבודה בין עובדי הארגון, או לארגן רשימת משימות לעובדים.

6. הצגת שירותי הארגון 
ניתן להציג באופן נוח ומסודר את כל השירותים או המוצרים הפיזיים שהארגון או העסק מציעים 

מה החסרונות?

אין כאלה. מכיוון שהאפליקציה זהה לחלוטין לוואטסאפ הרגיל, ניתן להשתמש בה כרגיל וללא כל הפיצ'רים המיוחדים כך שגם אם מישהו לא אוהב את ההודעות האוטומטיות- לא חייבים להשתמש. 
ייתכן ובעתיד זה יעלה כסף, אין לדעת, אבל גם אם כן, העלות לעסק היא תהיה זניחה ובהחלט שווה את זה. 
כמו כן, 
המספר לא צריך להשתנות, לאחר שמוודאים שנעשה גיבוי למידע כמו שצריך, הכל עובר יחד איתכם לוואטסאפ העסקי.