יוצאים לטייל? קחו סיור מודרך באפליקציה
אפליקציית Dguide מספקת שירות סיורים מודרכים עצמאית המתאימים לצרכי המטיילים, ללא נוכחות פיזית של מדריך, במחירים שנעים בין 45-200 שקלים. המטייל יכול לנווט בין תחנות הסיור בזמן ובקצב שלו, וניתן להוריד את הסיור למכשיר ולטייל גם ללא חבילת גלישה. כמו בחנויות האפליקציות, הגולשים יכולים לדרג כל סיור בכוכבים.
הסיורים נבנים על ידי מדריכים מקומיים מקצועיים ויוצרי תוכן מובילים ומחולקים לפי נושאים כמו קולינריה (הכוללים טעימות), גרפיטי, היסטוריה, חיי לילה, תרבות, ועוד, דרך פלטפורמה אינטרנטית חכמה, המאפשרת למדריכים וליוצרי תוכן שליטה מלאה בסיור העצמאי והעלאה ישירה ל-Marketplace, בכל מקום בעולם ובכל שפה. מדריכים ויוצרי תוכן שיוצרים סיור עצמאי משלהם נחשפים לקהל חדש - קהל המטיילים העצמאיים (FIT), ויכולים ליהנות מהכנסה נוספת, במקביל לעבודתם.
שלמה שמש ועידן דהן הקימו את חברת Dguide לפני כשנתיים מתוך הצורך שלהם כמטיילים עצמאיים. לפני שש שנים טייל דהן בדרום אמריקה במשך 8 חודשים לבד, והתקשה למצוא תוכן תיירותי למטייל עצמאי, שלא רוצה להיות חלק מקבוצה גדולה אלא לטייל בזמן שלו ובקצב שלו. משם נולד הרעיון לפתח את אפליקציית הסיורים העצמאיים Dguide. בשלב מאוחר יותר הכיר את שמש, אשר הביא את הרעיון של פיתוח פלטפורמה שתשרת את מדריכי הטיולים ויוצרי התוכן.
לטייל מסביב העולם מבלי לצאת מהבית
מתי בפעם האחרונה קפצתם לשעה קלה לצ׳יינה טאון בסן פרנסיסקו לסיור שכולל ביקור במפעל עוגיות המזל, טיילתם בכפר נידח מוקף שדות אורז באינדונזיה, או יצאתם לסיור מקדשים ושווקים בטוקיו לבושים קימונו מסורתי? לקוחות Hopatour צופים בזמן אמת בסיור בשידור חי מהשטח, המועבר על ידי מדריכים מוסמכים, ללא צורך בהתקנה של אפליקציה או תוכנה כלשהי. עלות הסיור, שאורך כשעה, היא כ-20 דולר ויש להירשם מראש.
בסיס הלקוחות העיקרי של החברה כולל ארגונים וחברות מרחבי העולם המחפשים פעילויות העשרה, פנאי או גיבוש צוותי. בין לקוחות החברה תמצאו את אמזון, מיקרוסופט, אוניברסיטת סטנפורד, בתי ספר אמריקאים ועוד.
החברה הוקמה בשנת 2019 על ידי קינן בראון ויוני מידן, אליהם הצטרפה גם ג׳יימי לבבי. האתגר העיקרי אותו ניסו לפצח בחברה היה כיצד לייצר חוויית טיול וירטואלית קרובה ככל הניתן לטיול בשטח. "הנחת המוצא שלנו הייתה שקהל היעד צריך מוצר שיהיה קל לתפעול, ויחד עם זאת חווייתי", אומר מנכ״ל החברה בראון. "בכדי לייצר את אותה חוויה, החלטנו שהסיורים צריכים להיות מועברים בשידור חי ומהשטח. לא מצגות מהבית ולא תוכן שהוקלט מראש. מצד שני, רצינו איכות שידור תמונה גבוהה במיוחד והמוצרים הקיימים בשוק לא אפשרו זאת בשילוב האינטראקטיביות. החלטנו לפתח ארכיטקטורה משלנו שתאפשר את אותה איכות וידאו, ובנינו גם מנגנון של צ'ט ושיח עם המדריך, כך שהסיור יהיה אינטראקטיבי ויאפשר למשתתפים לתקשר עם המדריך או אחד עם השני במהלך הסיור".
לחברה יש כיום עשרות סיורים זמינים לרכישה באתר, והיא מתכננת בעתיד להוסיף סיורים חיים שיותאמו לצפייה במכשירי VR.
הטינדר המשפחתי של ענף התייירות
It's July הוא סטארטאפ חדש המציג דרך ייחודית עבור משפחות להיפגש ולהכיר בזמן טיול, כאשר משפחה אחת היא המארחת והשנייה מתארחת. משפחה שרוצה להצטרף, פותחת פרופיל ב-It's July ובהתאם לפרטי המשפחה והעדפותיה המשפחה מקבלת את ההתאמה שלה לחוויה משותפת עם משפחה אחרת. כל תהליך ההתאמה - החל ממציאת המשפחה הנכונה ועד מציאת תאריך שמתאים לשתי המשפחות - מבוצע על ידי האלגוריתם והמערכת החכמה של It's July.
מפגשי המשפחות הינם בעלות כספית, אך בתקופה הקרובה ולאור תקופת ההרצה ההשתתפות הינה ללא עלות. יש לציין, כי לא מדובר בלינה משותפת, אלא חוויה של כמה שעות הנותנת הצצה לחיים של משפחה אחרת בסביבה אחרת.
החברה נוסדה במהלך 2020, זמן קצר לפני שהעולם נעצר בעקבות הקורונה, עם חזון לשנות את הדרך בה משפחות מטיילות בעולם, על ידי שלוש מייסדות - תמר ליברמן (מנכ"לית), טל פרוביזור נרקיס (סמנכ"לית שיווק) ולי וינפלד (סמנכ"לית פיתוח עסקי).