היום, 12.9, טינדר חוגגת עשור, לאחר שהושקה לראשונה בתאריך הזה בשנת 2012 באוניברסיטה בדרום קליפורניה. זו האפליקציה שממנה התחילה אותה תרבות הסוויפ ימינה וסוויפ שמאלה, החלוצה בהפיכת תחום ההיכרויות למעין משחק גיימינג, שיש שיכנו אותו כממכר.
בילי שינגרט ורוית מגדל, בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך", מספרות כי רבים מהפונים אליהם עבור שידוך "נמנים על נפגעי ומיואשי טינדר".
"חלקם עברו באפליקציה חוויות מאוד לא מדויקות עבורם, בלשון המעטה, והרגישו שהם מבזבזים את זמנם והאנרגיות שלהם לשווא", הן אומרות. "הגברים בעיקר לא הצליחו למצוא התאמה בגלל ריבוי גברים לעומת נשים באפליקציה, ועל רקע ההיצע הגבוה הם התקשו 'למכור' את עצמם שיווקית מול שאר 'המתחרים בשוק'. מהצד שני, נשים רבות נכוו מיחס מזלזל ופוגעני, מתרבות של שקרים וסילופים בנוגע לפרטים הכי בסיסיים של מי שהכירו, ומפערים מהותיים במטרות של שני הצדדים".
אז אם כבר אנחנו שם - כיצד נוכל לדייק את עצמנו הרבה יותר טוב מבחינת השיווק העצמי שלנו בפעילות האפליקציה, עבור החתירה ליעדים שנכוון אליהם, תוך ניסיון למזער את האלמנטים שפחות רצויים לנו? שינגרט ומנדל מציעות להתמקד בשני גורמים מרכזיים בחוויית המשתמש.
נגעת - שילמת
כפי שחכמינו אמרו, אנחנו עניים מדי מכדי לקנות בזול. וטינדר כידוע, הינה פלטפורמה שהמודל הכלכלי שמאחוריה מזכיר את הלואו קוסט בענף הטיסות. השימוש הבסיסי ביותר בה הוא אמנם בחינם, מה שבתחילה מיד קורץ עבור החסכוניים מבינינו. אבל הקאץ' פה שצריך לקחת בחשבון, תרתי משמע, שהכל מראש מוגבל מאוד ותקרת הזכוכית נמוכה. כך במידה ורצינו להוסיף עוד משהו קטנטן כדי להשתדרג בשימוש ובפעילות, אז שילמנו עוד ועוד ועוד.
רצינו להיחשף ולנצל את החשיפה המוגברת, באמצעות בוסטים ופיקים בשעות השיא? שילמנו על אחד מבין שלושת המסלולים לבחירתנו - פלוס, גולד ופרימיום. רצינו להתקבל ל"טופ פיקס" הנחשב של האפליקציה, שימתג אותנו כרווקים מבוקשים ונחשקים? נשלם תוספת כמובן. רצינו אפילו לראות את הפרי הכי ברור ובסיסי מאליו לעמלנו, בדמות מי עשה לנו לייק ואולי להחזיר לו כדי להתקדם, ועל אחת כמה לעשות סופר-לייק? ועוד איך שנשלם. גם לנשים זה משמעותי, אבל כשמדובר כאמור בגברים בעלי יחס כמותי גבוה מאוד לטובתם באפליקציה, אז כל זה הופך עבורם לאקוטי במיוחד.
כך במבחן התוצאה הסופית מול האלטרנטיבות היישומיות האחרות - לא בטוח האם ועד כמה אכן משתלם עבורנו מבחינה כלכלית להשקיע דווקא שם, כדי לשווק עצמנו החוצה ולהגדיל את תפוצת הנמענים וכמות החשיפה שנזכה לה. אך במידה והחלטנו שכן, אז כמו כל סמנכ"ל שיווק רציני שמתנהל מתוך עוגת תקציב מוגדרת מראש - כדאי שמלכתחילה ניסגר על סכום ההשקעה ביחס לאופציות אחרות שתכננו להשקיע כלכלית גם אצלן. בצורה זו, התקציב מראש יהלום את האופן המיטבי שבו נרצה לשווק ולמכור את עצמנו מבחינת ציפיות ויעדים. מוטב כך, במקום שזה ייעשה באופן מבולגן ועקום תוך כדי תנועה - כשבמקום שהפעילות שם תועיל ותשרת אותנו, המכשול הכלכלי רק עלול לפגום ולהזיק לנו מבחינת השיווק העצמי ומכירת המוצר שבדמותנו.
מיתוג עצמי ותיאום כוונות
ניחוש פרוע הוא שלא נזעזע אף אחד אם נחשוף שטינדר, אפילו יותר ממתחריו, מזוהה מאוד עם סוג מסוים של קשרים. מדובר כמובן באלו שלטווח קצר, כשאין שום בעיה עם זה - כל עוד אנחנו בעניין והוגנים עם הצד השני. אך בניגוד לרבות ורבים, אנחנו דווקא נמצאות בדעה אופטימית שלמרות זאת, בהחלט אפשרי גם למצוא שם קשרים לטווח היותר ארוך ורציני. אבל בהתחשב בכך, חשוב מאוד שבמיוחד בפלטפורמה הזאת נדע לדייק ולחדד שיווקית ובאופן המקסימלי את המטרות שלשמן התכנסנו, מבחינת תיאום כוונותינו.
הביו שלנו בפרופיל אמור ללמד על מי ומה שאנחנו, כמו גם רובריקת התחביבים שהאפליקציה מציעה לנו לשתף. אלו אמורים מראש לכוון למטרה, מבחינת הרצון למתג את עצמנו באופן יותר מקיף ורוחבי. ולגבי ריבוי הגברים כפי שקודם ציינו, כל השקעה בתוכן שיכולה להעניק עבורם יתרון מבחינת ייחוד ובידול שיווקיים עשויה להתברר כמבורכת. מנגד, רושם קצת שונה מכך ישאירו תמונות של בגד ים בתוך הבית שנועדו מראש להבליט את הנתונים הפיזיים המרשימים שלנו; או במידה ולא ממש נשקיע במידע מעמיק לגבינו; ועל אחת כמה אם נצהיר שהכיוון שלנו פה הוא ל"נטפליקס אנד צ'יל". כל אלו כמובן שירמזו שהמטרות שלשמן הגענו לפה הן אחרות, וכאמור גם זה בסדר למי שמתאים. שקיפות וגילוי נאות זה ערך חשוב, בוודאי על פני הסתרת כוונות בדושיות ערמומית. בהצלחה.