במקום לקנות כל שנה סמארטפון קצת יותר גדול, אולי פשוט תקנו מסך ענק מתקפל ותפתחו אותו כשאתם רוצים לצפות בווידאו מהסמארטפון? מה זאת אומרת אבל אי אפשר לקחת את זה לכל מקום? ברור שאפשר - לפחות אם תצטרפו לחצי האינטרנט ותתנפלו על אחד המוצרים הכי לוהטים שהוכרזו אי פעם.
Spud, ראשי תיבות של Spontanious Pop-Up Display ("מסך נפתח ספונטני"), הוא מסך בגודל 24 אינצ' ובאיכות HD (רגילה, כלומר 720p), שמתקפל לממדים של 17 על 19 על 5.5 סנטימטר ומשקל של פחות מ-900 גרם - מימדים של ספר עבה. הוא פותח על ידי אלכסנדר ווסלי, ג'ורג' ז'ו וג'סטין מינצר, שרצו מסך גדול יותר מזה של מחשב נייד שניתן לקחת אותו לכל מקום בתיק.
המסך שלהם נפתח קצת כמו מטרייה, אם כי הוא נראה יותר כמו אחד האוהלים של מחאת 2011 בשדרות רוטשילד: מבנה בד גמיש עם מוטות שמחזיקים אותו בארבע פינות באופן שבו צד אחד שלו צר והוא מתרחב עד למסך לבן מחומר מיוחד, שלא מתקמט וניתן לשטיפה, שמתוח על הצד הנגדי. בצד הצר נמצא מקרן עוצמתי, עם תאורה של 350 עד 785 לומנס - יותר מרוב המקרנים הזעירים ומספיק כדי להיות קריא גם באור יום (אם כי לא באור שמש ישיר). הוא מתחבר למחשב או לסמארטפון באמצעות שקעי HDMI ו-USB, ומסוגל לעבוד 3 שעות רצופות ברמת הבהירות המקסימלית ו-6 שעות על בהירות מינימלית.
ביום שלישי העלתה החברה שהקימו השלושה, Arovia, קמפיין מימון-המון למקרן, שפותח במשך שנתיים. היעד היה שגרתי למדי: 33,000 דולר. תוך 35 דקות הם כבר עברו את היעד הזה, ונכון להבוקר (ה'), פחות מיומיים אחר כך, הם כבר עומדים על כ-180,000 דולר.
100 המקרנים הראשונים, שהוצעו במחיר של 350 דולר למזמינים הזריזים, הוזמנו תוך זמן קצר, ובמהלך הלילה הוזמנו גם 250 המקרנים הבאים, במחיר של 375 דולר ליחידה - מה שהביא את החברה להוסיף להצעת המחיר הזו 100 יחידות נוספות. המחיר המלא של המקרנים צפוי להיות 500 דולר, ונראה שהמוני גולשים ממהרים לנצל את המחירים היחסית אטרקטיביים שמוצעים במהלך הקמפיין. בקצב הזה, סביר להניח שעד סוף הקמפיין בעוד 43 ימים יוזמנו אלפי יחידות במחיר של מיליוני דולרים ויהפכו את זה לאחד מהקמפיינים המצליחים בהיסטוריה של המימון-המון.
למרות ההצלחה המיידית של הפיתוח המקורי, צריך לזכור שלא הכל ורוד: כמו במקרים רבים אחרים של קמפיינים למימון מוצרים, זמן האספקה המשועה של המסכים המתקפלים הוא רק החל מיוני 2017 - עוד כמעט שנה. זה עוד לפני שלוקחים בחשבון שבפרויקטים רבים נתקלים בשלבי הייצור בקשיים ועיכובים שונים, ופעמים לא מעטות המוצרים בוטלו לאחר שאנשים כבר שילמו עליהם.