אמנם, סמארטפונים עם השם נוקיה מתחילים לחלחל לשוק אט-אט, בעקבות הענקת זכויות השיווק של המותג לחברת HMD Global. אבל נוקיה עצמה מחפשת דרך לחזור לשלוט בתחום המכשירים - ואם לא בסלולר, אז באגף אחר של גאדג'טים שצריכים את יכולות התקשורת הסלולרית, שהן המומחיות האמיתית שלה.
בסוף השבוע גילה אתר LetsGoDigital בקשה שהגישה החברה הפינית יומיים קודם לכן למשרד הקניין הרוחני האירופי. החברה ביקשה לרשום לזכותה את השם המסחרי Ovni, שפירושו בספרדית עב"מ, למוצרים בקטגוריית "רחפנים אזרחיים וצבאיים".
זה לא שנוקיה עומדת למכור רחפנים שיתחרו באלה של DJI, שנחשבים לרחפני הצילום הטובים ביותר שאפשר לקנות היום. במקום זה, החברה מתרכזת דווקא ברחפנים לצרכים מסחריים - החל מאבטחה על ידי רחפנים שמצוידים במצלמות איכותיות וחיישנים שונים לראיית לילה וניתוח תזוזה, ועד רחפני משלוחים שמעבירים חבילות ממקום למקום. רחפנים כאלה עובדים בדרך כלל בציים, כך שנוקיה תוכל למכור יחידות רבות שלהן יחד, וזקוקים לתקשורת עצמאית - אותה תספק החברה באמצעות רשת סלולרית משופרת.
בתחילת השנה כבר חשפה החברה מעט מהתכנונים שלה לתחום הרחפנים, וזכתה על כך במענק של מיליון דולר במסגרת תחרות שנערכה בדובאי. כפי שניתן לראות בסרטון החדש (למעלה) והישן (למטה), הרחפנים של החברה אוטונומיים ואמורים לטוס ללא התערבות אנושית. בכך היא מנסה להתחרות באינטל, שכבר מספר שנים מנסה להשתלט על תחום ציי הרחפנים האוטונומיים ומפגינה יכולות מרשימות.
רחפנים אינם קטגוריית המוצרים הראשונה שהחברה מנסה לבדוק כחלופה מאז כשלונה בתחום הטלפונים. לפני שנתיים היא חשפה מצלמה ייעודית לסצינות מציאות מדומה, בעלת 8 עדשות המפוזרות על פני כדור ויוצרות תיעוד של 360 מעלות באיכות קולנועית. גם המצלמה הזו לא יועדה למי שרוצה בסך הכל לשדר אירועים בפייסבוק לייב - עם תג מחיר מקורי של 60,000 דולר, שירד לאחר כשנה ל-45,000 דולר, המצלמה פנתה לחברות הפקה מקצועיות.