דמיינו את עצמכם יושבים באולם כדורסל כאשר לוויתן עצום מופיע מהרצפה שהופכת פתאום למים, והוא מתיז עליכם. כל זה נראה אמיתי לגמרי, ואתם רואים סביבכם את החברים שלכם שהם בשר ודם. דמיינו את עצמכם פותחים את כפות הידיים, ופיל קטן מרחף מתוכן לעבר הראש שלכם. זה מה שמג'יק ליפ מבטיחה שהיא עושה. ככה נראית המחשה של הטכנולוגיה שפורסמה אתמול (ג').
הטכנולוגיה מוכרת כמציאות מועשרת. אם אתם חושבים על מציאות מדומה, אז אתם צודקים, זה דומה, אבל לא אותו דבר. בעולם של המציאות המדומה, כמו בקסדות שעכשיו יש לסמסונג ו-LG, כל הסביבה היא רק גרפיקה ממוחשבת.
במציאות מועשרת, יש לכם משקפיים שקופים שדרכם רואים את הסביבה ובה את החפצים והאנשים. את הסביבה הזאת מעשירים עם הדמיות גרפיות. זה דומה לפרויקט הולולנס שמיקרוסופט הציגה בתחילת 2015, ול-Meta - משקפיים של יזם ישראלי שפועל בארצות הברית.
אלא שמג'יק ליפ מבדלת את הטכנולוגיה שלה גם מהמינוח הזה, ומכנה אותה "מציאות מעורבת". כלומר היא מערבת את העולפ הפיזי עם ההדמיות הגרפיות - הבידול הזה מבחינת מג'יק ליפ כנראה נועד להדגיש כמה מציאותיות נראות ההדמיות שלה, וכמה קשה להבדיל בינן לבין העולם האמיתי שסביבנו.
אין עדיין מוצר
מג'יק ליפ היא חברה ותיקה יחסית (נוסדה ב-2010), שעלתה ביממה האחרונה לכותרות בעקבות כתבת פרופיל מחמיאה מאוד באתר Wired. בשנה שעברה פורסם כי החברה גייסה כ-30 עובדים למרכז פיתוח שהוקם בישראל.
למג'יק ליפ עדיין אין מוצר שנמכר לצרכנים, או אפילו גירסה למפתחים, כפי שהיו למתחרות שלה בתחילת הדרך. אין גם תאריך משוער ליציאה של המוצר. אבל יש אבטיפוס שעשה רושם על הכתב ועל הרבה משקיעים כולל גוגל ועליבאבא. עד כה גייסה 1.4 החברה מיליארד דולר. לפי וויירד, אנשים מתחום ההייטק ותעשיית הבידור נפגשים באופן קבוע עם אנשי מג'יק ליפ.
הטכנולוגיה שמג'יק ליפ פיתחה, לפי ההסבר שלה, "מקרינה את הגרפיקה היישר לתוך העיניים" של מי שחובש את הקסדה. היא כוללת חיישנים ומצלמות שמאפשרים למעשה להפעיל אובייקטים וירטואלים באמצעות האצבעות. כלומר אפשר לירות לייזרים מהידיים על מפלצות שלא קיימות, או לשלוט על אפליקציות של קניות וצפיה בסרטים, ובכך לייתר את הצורך בטאבלט, מחשב או טלוויזיה.
טוב, לא בדיוק. בכל זאת יש איזהשהו מחשב שמחובר לקסדה הזאת ומתפעל את העניין, והוא מונח איפהשהו בעולם הפיזי. אולי זה יהיה על השולחן, אולי באיזה חדר שרתים ובסופו של דבר כנראה בכיס, או על הקסדה עצמה.
משבטים את האותות שהמוח מעבד
למרות הגיוס העצום, ולמרות כתבת הפרופיל, עדיין רב הנסתר על הגלוי במג'יק ליפ ובטכנולוגיה שלה. עדיין לא ברור איך ייראה המוצר הסופי, והחברה לא חושפת עד הסוף איך זה עובד מתחת למכסה המנוע, ומה מייחד את העדשות שלה.
מנכ"ל החברה, רוני אבוביץ, ניסה להסביר "יצרנו אות דיגיטלי שמחקה את הדרך שחלק החזותי של העולם מתקשר עם המוח". עוד הוא אומר "המוח הוא כמו מעבד גרפי, והחברה מנסה לשבט את האותות שהמוח מעבד".