פבל חשפה אתמול (ג') את ה-Pebble Time, דגם חדש לשעון החכם שלה, שכולל ממשק וחווית משתמש משודרגים, עיצוב מרענן ודקיק, צג e-paper (דיו אלקטרוני) צבעוני ומחיר שנפתח ב-179 דולר.
בניגוד לציפיות, החברה לא מציעה את השעון דרך האתר הרשמי שלה אלא באמצעות קמפיין קיקסטאטר שחצה את הרף הגבוה שהציבה (חצי מיליון דולר), תוך עשר דקות בלבד, ותוך פחות משעה כבר הגיע למיליון דולר. בשלב זה החברה כבר הספיקה לגייס 8.11 מיליון דולר, כשיש עוד שלושים ימים לקמפיין.
תשבור את שיא כל הזמנים?
בסוף השבוע האחרון הציבה פבל שעון עצר באתר החברה, לקראת הכרזה שצפויה היתה להתקיים אתמול בשעות הערב המוקדמות. אך שלשום היה כבר מי שחיבל לחברה בהפתעה וחשף תמונות ראשונות של הדגם החדש, אבל אף אחד לא היה מוכן להפתעה אחרת – במקום למכור את השעון החדש ישירות ללקוחות, בחרה החברה לעשות טוויסט ולהציע אותו במסגרת קמפיין קיקסטאטר.
עוד ב-Geektime:
Valve תציג משקפי מציאות מדומה
פיצ׳ר חדש בכרום יגן עליכם מפני אתרים חשודים
בניגוד לקמפיין גיוס המונים סטנדרטי בו התומכים אינם יודעים מי עומד מאחוריו, כאן כבר מדובר בחברה מוכרת, במותג נחשב והרוכשים הטריים נותנים בו אמון ויודעים שיקבלו את המוצר שרכשו בזמן וללא כל בעיות. בהתחשב בנסיבות האלה, נראה כי פבל צפויה לשבור את שיא כל הזמנים לקמפיין גיוס המונים בקיקסטראטר אשר עומד נכון להיום על 13 מיליון דולר ושמור למקרר הנייד בשם Coolest.
עלתה על הנוסחה
הפבל טיים הוא שעון חכם מבוסס מסך e-paper צבעוני, כזה שמציג את התכנים כל הזמן וללא הפסקה, ומנגד צורך כמות זעומה של אנרגיה ביחס למסכי ה-OLED וה-LCD המוכרים. נראה שפבל הבינה את מה שענקיות הטכנולוגיה עדיין לא ממש הפנימו – זמן הסוללה במחשוב לביש הוא קריטי למשתמשים. בניגוד למספר שעות שיעניקו לכם השעונים החכמים של ענקיות הטכנולוגיה, את הפבל טיים תצטרכו להטעין רק אחת לשבוע.
על אף שהוא לא נראה דקיק במיוחד, הדגם החדש דק ב-20% מהדגם המקורי שהשיקה החברה וגם כאן מדובר בשעון עמיד למים.
עם זאת, את החידוש המשמעותי באמת תמצאו ברכיב קטנטן שהטמיעה פבל בדגם החדש – מיקרופון. מאחר ומסך השעון קטן בהכרח מזה של סמארטפון סטנדרטי שכל אחד מאיתנו מחזיק בכיס, עדיף לפנות לשליטה קולית על מנת לייצר עימו אינטרקציה. בעזרת המיקרופון תוכלו להקליט תזכורות אבל גם לשלוח אותן לאנשי קשר בקלות ובמהירות, מסרים קצרים שישלחו לצד השני באופן מיידי. מאחר והחברה מצהירה שתפתח את הגישה לשליטה הקולית למפתחים באמצעות API, זה הרי רק עניין של זמן עד שנגלה עולם שלם של פיתוחים פרקטים שלא מצריכים התעסקות עם מסך מגע מזערי.
לבסוף חושפת פבל גם עדכון לממשק המשתמש שלה שזוכה לשם לא מקורי במיוחד ״Time Line״. לטענת החברה, בזמן שבחנו ממשק משתמש ייעודי לשעונים חכמים הגיעו למסקנה שהתשובה היתה כל הזמן מתחת לאף שלהם – זמן. הממשק החדש מציב דברים רלוונטים בקדמת הבמה ודוחה אחורה דברים ישנים או לא רלוונטים.
הפבל טיים זמין לרכישה במסגרת קמפיין הקיקסטאטר של החברה תמורת 179 דולרים, לאחר שמחירו האטרקטיבי יותר שעמד על 159 דולרים והוצע ל-10,000 הרוכשים הראשונים נחטף תוך דקות.
פורסם במקור ב-Geektime