בני העשרים ומעלה שבין קוראינו ודאי זוכרים היטב כיצד חמדו בילדותם כל מכשיר משחקים שהוציאה חברת נינטנדו - החל ממשחקי הטלוויזיה עם קלטות הפלסטיק ועד לגיימבוי הנייד. הצעירים של היום, לעומת זאת, כנראה לא ממש יודעים מה זה נינטנדו, לפחות לפי מצבה הנוכחי של החברה.
ביום שישי האחרון פרסמה החברה הודעה דרמטית שחתכה את צפי מכירות המשחקים שלה בעשרות אחוזים. החברה דיווחה כי קונסולת המשחקים הביתית שלה, Wii U, צפויה לפספס ביותר משני שליש (69%) את תחזית המכירות השנתית שלה לתקופה שבין אפריל 2013 ומרץ 2014 - מ-9 מיליון ל-2.8 מיליון בלבד. בנוסף, אמרה החברה, המשחקים למכשיר צפויים לרשום מכירות של 19 מיליון יחידות - חצי מ-38 מיליון היחידות שציפתה החברה למכור בשנת המס שלה.
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
כתוצאה מהתחזית הפסימית, הצופה לחברה הפסד שנתי של כ-336 מיליון דולר לעומת התחזיות הקודמות לרווח של 961 מיליון דולר, רשמה מניית החברה מפלה במסחר בבורסת טוקיו. היום (ב') דיווח האתר הכלכלי בלומברג כי המניה ירדה ב-6.2% ואיבדה יותר ממיליארד דולר משוויה. מייקל פכטר, אנליסט בחברת וודבוש סקיוריטיז, אמר כי "נשיא החברה, סאטורו איוואטה, צריך להודות בתבוסתו עם ה-Wii U, להפסיק את הייצור (של הקונסולה, י"מ) ולפתוח את דמויות התוכנה האייקוניות של נינטנדו, ביניהן זלדה וסופר-מריו, לסמארטפונים, לטאבלטים ולקונסולות שעשו תוהו בתכניותיו".
קונסולת ה-Wii U של החברה, שיצאה לפני מעט יותר משנה, ניסתה להילחם בפלייסטיישן של סוני והאקס-בוקס של מיקרוסופט בדרך מקורית: במקום לשפר את הרמה הגרפית המיושנת של קונסולת ה-Wii המזדקנת שלה, בחרה החברה לצרף לה בקר משחק עם טאבלט מובנה, המאפשר לשחק משחקים על מספר מסכים בו-זמנית. אך הניסיון לא הצליח ולמרות מחירה הזול יחסית של הקונסולה לעומת מתחרותיה היא לא הצליחה לכבוש את הקהל.
אך לא רק הקונסולה הביתית של החברה רשמה כישלון מוחץ: גם מכירות ה-3DS, מכשיר משחקים נייד בעל מסך תלת-ממד שאינו דורש משקפיים, צפויות לפספס את התחזיות הקודמות ולהסתכם ב-13.5 מיליון יחידות במקום 18 מיליון. הסיבה היא כנראה חוסר אהדה לתלת-ממד, שעדיין מתבטא בכאבי עיניים, כמו גם גרפיקה מיושנת. זאת, בזמן שסוני הוציאה קונסולה ניידת בשם "ויטה", שרמת הגרפיקה שלה מספיקה לא רק למסך הקטן המובנה בה, אלא אף להזרמת משחקים באיכות HD לטלוויזיות סלוניות.
תחום נוסף בו כשלה החברה לעומת המתחרות הוא תחום הבידור המשלים: בזמן שמיקרוסופט וסוני הפכו את הקונסולות הביתיות שלהן למרכזי מדיה המספקים, מלבד משחקים, גם גישה לטלוויזיה, סרטים ומוסיקה, נינטנדו טענה כי היא אינה צריכה לספק דבר מלבד משחקים למשתמשיה הסלוניים.
בעקבות הכישלון אמר איוואטה ביום שישי, עם חשיפת הנתונים הקשים, כי החברה שוקלת אסטרטגיה חדשה במסגרתה תעבור מפיתוח משחקים למכשירים שלה בלבד לפיתוח משחקים לסמארטפונים וטאבלטים.