ח"כ חיליק בר הוא יצור מוזר. חבר הכנסת האפרפר אבל חובב הנסיעות לא היה מושך את תשומת לבי, אלמלא התברר שהוא מבריזן סדרתי. הוא חבר בשלוש ועדות של ועדת חוץ וביטחון, ובוועדה לטיפול בסמים ובאלכוהול. אדם רציני, לא?
לא. מסתבר שבר מנצל את החיסיון על הוועדות הביטחוניות כדי להפקיר אותן כליל. הוא לא בא. לא מתעניין. לא עובד. בוועדת חוץ וביטחון הוא הראה את פרצופו 4 פעמים מתוך 78 ישיבות. זו לא הוועדה לטיפול בבעיות הגרפיטי בקריית אונו, כן? ל-33 הדיונים של ועדות המשנה של חוץ וביטחון, אחת עוסקת בחוץ ובהסברה והשנייה בענייני יהודה ושומרון - בר לא הגיע בכלל. אפילו לא פעם אחת. ואם תשאלו את בר באיזה חדר מתכנסת הוועדה הנוספת שבה הוא חבר - הוועדה לנגע הסמים והאלכוהול - יש סיכוי טוב שאין לו מושג. כי הוא מעולם לא חצה את קו הדלת, באף אחת מ-40 הישיבות שהוועדה הזו קיימה.
את הנתונים האלה פרסם המיזם 100 ימים של שקיפות. עידן בנימין בדק ידנית פרוטוקול-פרוטוקול מהשנה האחרונה. השם של בר? אין. למה אני מטריח אתכם בכל זה? כי עידן פנה לבר וביקש תגובה. אין תגובה.
מה זה אין תגובה? אצל מי אתה עובד, אדון בר? שכחת מי הבוס שלך, שכחת מי משלם לך משכורת? אתה גם לא עובד, ואפילו לא טורח להגיב? או שהזלזול שלך בציבור לא יודע גבולות, או שאין לך מה לענות. כך או כך - הבחירות הן הזדמנות לנכש אותך החוצה מהכנסת.
יש כמה פרויקטים מעולים שחיים ברשת, וכולנו צריכים להכיר. חוץ משקיפות הנהדר, יש גם את המשרוקית - פרויקט נהדר שמאמת את השטויות שנפלטות לפוליטיקאים מהפה עם המציאות, ואת "הבטחתם תקיימו" שמעמת את הפוליטיקאים עם ההבטחות שלהם-עצמם.
בקרב בין ימין ושמאל, אני בוחר ישר. בח"כים ישרים שבאמת באים לעבוד למען האינטרס הציבורי - כמו שהם מבינים אותו. ובאמת לא אכפת לי אם יש לך על הראש כיפה, שטריימל, שביס, כאפייה או כל מה שבאמצע. רק לא ערימת עצלנים ושקרנים, שמתעוררים רק כשהתחת שלהם על קו האש.
עיריית תל אביב ערה
שלוש המילים הכי פופולריות ב-2019 הן "עיריית ירושלים, ערה?". יש מצב שזה יישאר ככה עד סוף השנה, כי יהיה קשה לשבור שיא של 10,000 שיתופים, 35 אלף תגובות ו-56 אלף לייקים (נכון ליום חמישי). את פרץ היצירתיות המטורפת שהפוסט הזה גרר אחריו אי אפשר היה לצפות - ולא, לא היה תיאום מראש בין עיריית תל אביב לעיריית ירושלים (וכאן סיננו עבורכם את התגובות הכי טובות).
הרבה אנשים תהו בתגובות - למה לעזאזל צריך לממן סערות בפייסבוק בתשלומי הארנונה של התושבים. האמת היא הפוכה: הסערות חוסכות בתקציב העירייה. כי חלק מהתקציב מיועד לשיווק העיר בישראל ובעולם - זה הגיוני. אבל פוסט יצירתי ומבריק שמצליח לעורר לסחוף את כל המדינה - מייצר באזז בלי לשלם לפייסבוק על קידום מודעות. אז העירייה חדרה למודעות באופן הכי מבריק ומגניב - ואפילו בתקציב של אפס שקלים (בהנחה שאנחנו לא סופרים את מגשי הסושי שמן הסתם הוזמנו לישיבות הקריאייטיב הארוכות של אנשי הניו מדיה של העירייה. הכל בשביל שלוש מלים).
ניפגש בווגאס
אל תספרו לי שכיף לי, ושהייתם מתחלפים איתי עכשיו, כי אתם לא. גם אני הייתי מעדיף לשבת בכורסא בבית המחומם, ושמישהו יביא לי את כל החידושים המעניינים, המגניבים והחשובים מתערוכת CES בלאס-וגאס ארוזים יפה ונעים ישר לסלון. זה יקרה בשבוע הבא בנקסט - נשדר אליכם כל לילה היישר מווגאס בערוץ קשת 12. איזה מוצר, גאדג'ט או טכנולוגיה יכבשו אותנו וישנו לנו את החיים? ההימורים עדיין פתוחים.