האוזניות של ביטס (Beats), עליהן חתום הראפר והמפיק המוזיקלי ד״ר דרה, הן ככל הנראה לא מוצר יוקרתי כפי שמשווקים אותו, כך לפחות עולה מפרסום של אייברי לואי, מעצב אבי-טיפוס בחברת Bolts. בכתבה שעלתה בפלטפורמת הבלוגים Medium ניתן למצוא ניתוח מעמיק של עלות הרכיבים של האוזניות מדגם Solo של החברה, אך גם רשימה של טריקים בהם השתמשו מעצבי המוצר כדי לחסוך בעלויות הייצור וההרכבה, תוך כדי שמירה על הרגשה יוקרתית.

מסתבר כי מוצרים כבדים יותר נתפסים בעיני הציבור כמוצרים יוקרתיים, ודבר זה לא נעלם ממעצבי המוצר של ביטס שציידו את האוזניות בארבע לוחות מתכת במשקל כולל של 36 גרם. משקל הלוחיות הללו מהווה כ-30% מהמשקל הכולל של האוזניות- כשהן למעשה לא תורמות בדבר לצליל. לואי מציין כי אין הצדקה לשימוש במתכת בלוחות הללו מעבר לרצון לגרום לאוזניות להרגיש כבדות ואיכותיות יותר. לואי המשיך וחשף כי בחברה עיגלו פינות היכן שרק אפשר וחיבורים שהיה ורצוי לבצע על-ידי הברגה הוחלפו בחיבורי לחיצה או על-ידי שימוש בדבק – פרקטיקת עיצוב שאכן מביאה לחיסכון, אך במחיר עמידות.

אך הנתון המפתיע ביותר הוא שהרמקולים של האוזניות (הדרייברים) לא מיוצרים בהתאמה אישית על-ידי מפרט של ביטס, אלא מדובר ברכיבי מדף, זאת בעוד שהסיסמה שמלווה את מוצרי החברה היא "לשמוע את המוזיקה כפי שהאמן התכוון".

נראה כי המשווקים ומעצבי המוצר בהחלט יכולים לטפוח לעצמם על השכם: הדוח של לואי מסכם את עלות הרכיבים הכוללת ומוצא כי היא עומדת על 16 דולר בלבד, כש-6 דולר הם עלות האריזה בלבד. האוזניות מדגם Solo נמכרות במחיר של 199 דולר, כך שגם אחרי קיזוז של עלויות שיווק ופיתוח מדובר ברווח נאה במיוחד.

ביטס, לא איכותיות (צילום: medium.com)
שימוש ברכיבי מדף | צילום: medium.com

 

פורסם במקור ב-TGspot

עוד ב-TGspot:
Moto G ממשיך להיחשף, כולל סרטון וידאו
טוויטר תציע לכם מוצרים לרכישה