אם אתם גולשים, או גלשתם בעשור האחרון, באינטרנט הביתי של סלקום/נטוויז'ן - מגיע לכם פיצוי. שופטת בית המשפט המחוזי מרכז אסתר שטמר אישרה לאחרונה הסדר פשרה בין החברה ללקוח שתבע אותה בטענה שהאטה את הגלישה בשימוש בשיתוף קבצים.
הלקוח תבע לפני כ-4 שנים את נטוויז'ן, שבשירות האינטרנט שלה השתמש מאז 2006, וטען כי החברה מאטה בכוונה הורדות ושיתוף קבצים, כמו טורנטים - צעד שנועד למנוע פיראטיות, אך בפועל פוגע גם במי שמוריד קבצים חוקיים ולגיטימיים. במהלך המשפט הגיש הלקוח דוח שהוכיח לדבריו שהחברה מאטה את הגלישה באתרי שיתוף קבצים. נטוויז'ן הגישה דוח נגדי לפיו ההבדלים במהירות, אם היו, היו זניחים. לטענת סלקום אם ניהול המהירות היה עניין טכני של ניהול עומסים ולא פגיעה בנייטרליות הרשת.
למרות הכחשת החברה, בתחילת החודש הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה תודיע סלקום (שרכשה את פעילות נטוויז'ן) כי כל מי שהיה לקוח שירות האינטרנט נטוויז'ן/סלקום מאז 2008 ועד היום יוכל לקבל פיצוי, בדמות שדרוג מהירות הגלישה שלו ברמה אחת (מ-15 ל-40 או 40- ל-100 מגהביט) - הטבה שוויה המשוער 8.30 שקל לחודש לכל לקוח (אך שדרוג התשתית . לאחר 9 חודשים יוכלו הלקוחות לבחור לחזור למהירות הקודמת או להישאר על המהירות החדשה תמורת תשלום. סך שווי ההטבה כ-8 מיליון שקל לכ-107,000 לקוחות הצפויים לקבל אותה.
בנוסף, התחייבה סלקום להוסיף לחוזה ההתקשרות עליו חותמים לקוחות חדשים סעיף לפיו "בעת השימוש באפליקציות שיתוף קבצים עלולים הלקוחות לחוות האטה במהירות הגלישה", ולספק למנויי שירות האינטרנט שלה מהירות גלישה אחידה ורציפה (בהבדלים של אחוזים בודדים) לפי המהירות עליה הם משלמים.
בנוסף להודאה ולפיצוי ללקוחות, תשלם סלקום לתובע 275,000 שקל, ועוד כמיליון שקל לעורכי דינו.