חברת פלאפון משיקה שירות חדש, המאפשר ניהול שיחות על גבי אינטרנט אלחוטי במקומות שבהם אין קליטה סלולרית. השירות זכה לשם Pelephone Connect והוא זמין דרך אפליקציה למכשירי אנדרואיד ואייפון. שיחות שמתבצעות באמצעותו אינן מחושבות כדקות שיחה סלולריות במסגרת תוכניות המנוי, כך שניתן לעשות שיחות כאלו ללא הגבלה - בניגוד לשיחות סלולריות המוגבלות על ידי מדד המכונה "שימוש סביר" ועומד על כ-3,500 דקות בחודש.
השירות, שקיבל את אישור משרד התקשורת, מיועד לאפשר ללקוחות הסובלים מחוסר קליטה סלולרית במקומות ספציפיים להוציא את השיחה דרך רשת ה-WiFi. לדברי פלאפון, האפליקציה יעילה במקומות בהם אין כיסוי סלולרי רציף, כמו משרדים תת-קרקעיים, מקלטים או ממ"דים, והיא פותחה ביחד עם חברת אודיוקודס.
בעת שימוש באפליקציה, השיחה מתנתקת מהרשת הסלולרית ועוברת אוטומטית לרשת הוויפיי ולהיפך. כאשר הלקוח יוצא מאזור הקליטה של רשת ה-WIFI, הוא ממשיך את השיחה ברשת הסלולרית - הכול בהתאם לאיכות הקליטה באזור הספציפי שהלקוח נמצא בו.
נציין כי בעולם כבר פעילים מספר שירותים דומים. בארה"ב מספקות רוב חברות הסלולר שירותים לשיחות על גבי רשתות ווייפיי, בשנה שעברה השיקה גוגל רשת סלולרית ניסיונית שמבוססת על מעבר בין אנטנות סלולריות לרשתות אלחוטיות ומיקרוסופט נמצאת בשלבי בחינה של שירות שמאפשר לעבור בין שיחת טלפון רגילה לשיחת סקייפ.
האפליקציה והפתרון שגיבשה פלאפון מסייעים לה, ובעצם לכל חברה סלולרית, להתמודד עם בעיית האנטנות והפריסה הבעייתית באזורים צפופים. בשנים האחרונות נשמעת ביקורת כלפי החברות הסלולריות בישראל על כך שהן לא משקיעות מספיק בעיבוי הרשת, והתוצאה באה לידי ביטוי בין היתר בחוסר הקליטה - בעיקר בממ"דים, מרתפים, עליות גג וכדומה. לרשת הסלולרית קשה לכסות כל נקודה בתוך מבנים בגלל מגבלות של תדרים וכיסוי שאינו מאפשר לצופף את האנטנות לצורך זה.
דגנית קרמר, סמנכ"ל השירות והמכירה למגזר הפרטי בפלאפון, אמרה היום (ג') כי "השילוב בין סלולר ו-WIFI מאפשר להגביר את חוויית השירות ללקוח, ובעולם זהו שילוב הולך וצומח בקרב מפעילות סלולר המציעות שירותי קול על רשת הדאטה בדור הרביעי. זיהינו צורך בקרב לקוחותינו להיות מחוברים בכל רגע נתון, ולכן פעלנו על-מנת להציע להם פתרון טכנולוגי מתקדם שיאפשר חוויית שיחה איכותית גם במקומות בהם יש כיסוי חלקי".