"נתקו אותי". זהו, לא צריך יותר מזה. לא צריך להסביר למה, לא צריך לשמוע הצעות ממחלקת שימור לקוחות ולא צריך לחשוש ש"ישכחו" להפסיק לגבות מכם כסף. זו לפחות התוכנית השאפתנית של משרד התקשורת הבריטי, שתאפשר ללקוחות לעבור בין ספקיות סלולר בהודעת טקסט.
התוכנית נמצאת בתהליכי גיבוש מזה כמעט שנתיים. הרעיון הוא לתת לצרכנים אפשרות לממש את זכותם לעבור בין הספקיות בלי שהן יקשו על כך. לפי המשרד, 38% ממחליפי ספקיות סלולר בבריטניה מתלוננים על בעיות, כאשר הנפוצות ביותר הן קשיים ביצירת קשר עם המפעיל ממנו מתנקתים, קושי בניתוק עצמו וקושי בהעברת מספר הטלפון בין ספקיות.
לאחר דיון בכמה אפשרויות, הגיעו במשרד למסקנה כי הדרך היעילה ביותר למעבר מהיר בין ספקיות סלולר תהיה באמצעות הודעות טקסט: הלקוח ישלח הודעה חינמית על החלטתו לעזוב, והספקית תהיה חייבת לענות לו מיידית בהודעה עם קוד מיוחד (שנקרא PAC).
ללקוח יהיו 30 יום למסור את הקוד הזה לספקית אחרת, שתצרף אותו לשורותיה בעזרת הקוד שמעביר אותו מספקית אחת לאחרת תוך יום עסקים. ברגע שהקוד הופעל אצל ספקית אחרת - על הספקית הקודמת ייאסר להמשיך לגבות כסף מהלקוח.
ביום שישי נפתח השלב האחרון של הדיונים על ההצעה, העונה לשם Text-to-Switch (בתרגום חופשי: "סמסו והחליפו"). עד ה-30 ביוני יכולים גורמים בתחום להציע הצעות לשיפור, ובסתיו צפויה התוכנית לקבל אישור סופי.
לינדזי פאסל, מנהלת חטיבת טובת הצרכנים במשרד התקשורת הבריטי, אמרה כי "אנו רוצים שאנשים ועסקים ייהנו מהחלפת ספקי תקשורת ניידת פשוטה ומהירה יותר, שתקל עליהם 'להצביע ברגליים' ולנצל את אפשרות הבחירה בשוק".
משרד התקשורת הישראלי מסר בתגובה: "אצלנו זה פשוט יותר - לא צריך לפנות לחברה הננטשת כלל. מי שרוצה, פונה לחברה הקולטת ותוך 30 דקות מתנייד. שהבריטים יבואו ללמוד מאיתנו. 'אור לגויים'".