"אתם מתקשרים ואני אומר לכם 1,000 פעם לא להתקשר", כך מנסה ניסים זמיר, תושב בית שאן, לנפנף נציג של הוט שפנה אליו, אחרי שהתנתק משירותי החברה וביקש שלא יציעו לו להתחבר שוב. השיחה ממשיכה וזמיר שוב אומר שהוא לא מעוניין להסביר שוב.
היינו מצפים בשלב הזה של השיחה לבקשת סליחה וניתוק. אבל הנציג פשוט ממשיך בתסריט המכירה שלו, כפי שאפשר לשמוע בהקלטה המצורפת, ושואל "איך אתה מחובר היום בטלוויזיה, ניסים?". לא מדובר בטעות חד פעמית. הקלטה תוכלו לשמוע חלקים של שיחות עם נציגים נוספים שחוזרים על אותו דפוס פעולה פחות או יותר. פניה, קבלת הסבר מזמיר שהוא ביקש שלא יפנו אליו, ואז נסיון בכל זאת למכור לו את שירותי החברה. חלק מהנציגים אומרים שהם לא רואים את הבקשה כי "המערכת לא עובדת". כלומר, היא עובדת מספיק בשביל שיהיה אפשר לפנות אליו, ואף לחבר אותו, אבל לא עובדת מספיק בשביל לראות שביקש לא לקבל שיחות.
זמיר, גמלאי של משטרת ישראל ואיש תקשורת מקומי, היה מחובר לשירותי האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון של הוט. הוא לא היה מרוצה מרמת השירות והחליט להתנתק סופית לפני כשנה וחצי, ומאז מקבל כל הזמן טלפונים מנציגים שונים.
לנתק ולהתקשר
"ההחלטה להתנתק מהחברה הייתה בהמלצתה של החברה", הסביר זמיר ל-NEXTER, "בגלל שבאזור שלי היו בעיות של תשתית, התקשורת לא הייתה טובה והיו הרבה ניתוקים של קו הטלפון והאינטרנט הביתי. ביקשתי מנציגי השירות שלא יטרידו אותי יותר".
זמיר היה בטוח שעכשיו יהיה לו שקט ושלווה - אבל מהר מאוד הוא התבדה. נציגי הוט החליטו לא לוותר עליו בכל מחיר, והחלו להתקשר שוב ושוב ולא להרפות.
"במשך כשנה וחצי אני מקבל מנציגי השירות של הוט מידי יום שיחות טלפון על הצעות לחבילות שונות, למרות שאני לא לקוח שלהם ובפירוש ביקשתי שלא יתקשרו אליי יותר ושמדובר בהטרדה, אבל הם צפצפו עלי ולא הפסיקו להטריד אותי", קבל זמיר.
זמיר ביקש להסירו מרשימת התפוצה של החברה והנציגים הבטיחו לו שזה יקרה - אבל זה ממש לא קרה. "הם הבטיחו לי להפסיק להתקשר אליי, שהסירו אותי מהרשימות שלהם - אבל ההטרדות לא פסקו. זה היה ממש בלתי נסבל. כל נציג אמר לי שזו פעם אחרונה שמתקשרים אליי, אבל זה רק הלך והחמיר. הם המשיכו להתקשר בלי סוף", הוא ציין.
לפני כשלושה חודשים קיבל זמיר מייל חגיגי מאיריס, רכזת פניות הציבור של הוט, בזה הלשון: "לבקשתך הוסר טלפון סלולרי (כאן נרשם מספר הסלולרי שלו) מרשימת התפוצה של מחלקת מכירות לחיבור לשירות הטריפל. חשוב לי לציין, כי ההסרה הסופית מתבצעת עד 72 שעות".
האם זמיר הוסר? ממש לא. כבר למחרת המשיכו נציגי הוט להתקשר אליו ולהציע לו לחזור להיות לקוח של החברה ולקבל מגוון משירותיה. זמיר חשב שהוא חולם, והקליט את כל השיחות עם נציגי החברה.
אחת השיחות שזמיר ניהל עם אחד מנציגי החברה:
נציג הוט: הלווו... ניסים.
זמיר: כן.
הוט: בוקר טוב, מדבר יעקב מחברת הוט. מה שלומך ידידי...?
זמיר: לא טוב.
הוט: למה?
זמיר: כי אתם מתקשרים ואני אלף פעם אומר לכם לא להתקשר.
הוט: למה מה קרה? למה אתה לא רוצה לשמוע אותנו?
זמיר: שמעתי והסברתי עוד פעם אני אסביר. כמה פעמים אני אסביר.
הוט: איך אתה מחובר היום בטלוויזיה ניסים?
זמיר: מה זה מעניין אותך? תפסיקו.
נציג הוט קוטע את זמיר: כי אני רוצה לעזור לך, לגרום לך להוזיל בעלויות.
זמיר מתחיל לאבד את הסבלנות: תפסיקו להטריד אותי.
הוט: בסדר ביי להתראות.
בשיחה אחרת שהקליט זמיר הוא שוב מבקש לא להטרידו:
הוט: שלום ניסים, מדבר ירין מהוט, מה שלומך?
זמיר: בסדר...
הוט: תראה, אני קיבלתי את הטלפון שלך כאן לפנות אליך, כי היית לקוח שלנו בחברת הוט והתנתקת מאיתנו. אני ככה רציתי באמת לבדוק מאיזה סיבה התנתקת? אני באמת תחנה אחרונה לדבר איתך על זה.
זמיר: אתה לא תחנה אחרונה, דיברתם איתי כבר אלף פעם והסברתי לכם מה הבעיה. תפסיקו לדבר איתי על זה.
נציג הוט ממשיך: או קיי. בסדר... אתה רוצה להגיד לי בכל מקרה למה אתה לא רוצה להתחבר?
זמיר: ביקשתי שתפסיקו להטריד אותי. אתה השיחה המיליון כבר.
הוט: אין בעיה, אני שוב אומר לך, אני הדלת האחרונה באמת שתדבר איתה.
זמיר: אתה לא הדלת האחרונה. כולם הייתם הדלת האחרונה. תפסיק.
פיצוי של 5,000 שקלים
השיחות המשיכו, וזמיר החליט להגיש תביעה נגד הוט לבית המשפט לתביעות קטנות בבית שאן בגין הטרדה ופגיעה בפרטיות. לתביעה צירף את הקלטות השיחות שלו עם נציגי הוט ודרש פיצוי של 8,000 שקל.
"הבנתי שהדרך האחרונה למנוע פגיעה בפרטיות שלי והטרדות של נציגי הוט היא בהגשת תביעה נגד החברה", טען זמיר. הוט לא הגישה כתב הגנה.
זמיר ביקש לקבל פסק דין בהעדר נציג החברה, והשופטת דוניא נסאר נעתרה לבקשתו ובשבוע שעבר פסקה לו פיצוי של 4,000 שקל.
"אתה יודע מה מצחיק? שגם לאחר הגשת כתב התביעה ופסק הדין נציגים עוד ממשיכים עוד להתקשר ולהטריד אותי", אומר זמיר.
מהוט לא נמסרה תגובה עד פרסום הכתבה