כל מה שרצה א', תושב הדרום, היה להתנתק מספקית האינטרנט שלו. אלא שהמשימה הזו התגלתה כסבוכה למדי, ונושאת עימה מחיר כלכלי. לפני כשנה וחצי החליט א' לסיים את עסקיו עם חברת "012 סמייל". לאחר מאמצים לא קטנים, שיחות טלפון שלא נענו ופקס שאיש לא קרא, הצליח לתפוס נציג שירות שקיבל את בקשתו להתנתק.
אולם החברה המשיכה לגבות ממנו כסף במשך כחודש וחצי לאחר שפנה אליה. רק לאחר שלוש פניות לנציגי שירות נותק החשבון. דרישתו לקבל בחזרה את הכסף שנגבה ממנו נדחתה על הסף. בלית ברירה הוא פנה לבית המשפט לתביעות קטנות באשקלון.
החברה מיהרה לזכות את חשבונו של א', ולא שכחה לציין זאת בכתב ההגנה. אולם לבית המשפט לא הגיע איש מטעמה. השופט פסק לא' פיצוי זעום של 250 שקלים, בטענה שעוגמת הנפש שנגרמה לו לא מצדיקה פיצוי גדול יותר.
א' הפגוע לא ויתר, וערער על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. השבוע קיבלה השופטת יעל רז-לוי את טענותיו בהתאם לחוק הגנת הצרכן, המאפשר קבלת פיצוי מבעל עסק שהפר עסקה חתומה וקבעה לו פיצויים בסך 5,000 שקל. בנוסף הורתה ל-"012 סמייל" לשלם לא' הוצאות משפט בסך 2,000 שקל.