דואר ישראל אוהב להתגאות ברפורמות שביצע בשנים האחרונות כדי להתאים את עצמו לעידן שבו אנחנו מזמינים המוני חבילות דרך האינטרנט. בין היתר, הוא עומד להשיק בקרוב מרכז מיון ממוחשב במודיעין - אבל בינתיים, נראה שהמיון ממשיך להשתבש בגלל בני אדם שמנסים לעשות אותו במהירות של מחשבים.
זה מה שקרה לחבילה של אמי, ד'. לפני כשבועיים היא הזמינה מחברה שנמצאת בנס ציונה נרתיק מגן חדש לסמארטפון שלה, לאחר שגילתה שבלתי אפשרי למצוא אחד המתאים לדגם המיושן שברשותה בחנויות פיזיות. ביום ראשון שעבר יצאה החבילה בדואר רשום מנס ציונה, ולמחרת הגיעה ליחידת הדואר המרכזית בירושלים.
ד' כבר ציפתה להגעת החבילה - אך אז, ביום שלישי, היא ראתה לפתע באתר הדואר הודעה לפיה הדואר הרשום שלה כבר נמסרה. מאחר שהיא לא קיבלה אותה, היא התקשרה מייד לדואר לברר למה באתר החברה כתוב להיפך. לאחר המתנה של כרבע שעה נאמר לה שהחבילה הועברה ליעדה - הביטוח הלאומי.
הטעות של הדואר, כפי שהבינה ד', היתה כזו: הכתובת על החבילה היתה ברחוב הוועד הלאומי, אך מי שמיין את המכתבים בסניף ראה כנראה את המילה "לאומי" - וזרק את החבילה לשק שמועבר לביטוח הלאומי, מבלי לבדוק את המיקוד.
בדואר אמרו לד' שהחבילה כבר לא באחריותם. זאת מאחר שדואר למוסדות לא מחולק על ידי דוורי דואר ישראל, אלא על ידי שליחים מטעם אותם מוסדות שמגיעים לאסוף אותו מהסניף. כך נמסרה החבילה לאדם הלא נכון מהכתובת הלא נכונה ללא בדיקת פרטי זהות, כחלק ממצבור המכתבים והחבילות של המוסד לביטוח לאומי.
בעקבות המצב היא יצרה קשר עם החברה שסיפקה את המוצר, שהציעה החזר כספי ולבסוף שלחה לה מוצר נוסף מאותו סוג, הפעם לכתובת אחרת שלא אמורה לעבור בסניף הארגוני של הדואר בירושלים. רק השבוע הודיע לה הדואר כי המוצר המקורי הוחזר לבסוף מהביטוח הלאומי והועבר לסניף דואר רגיל בקרבת היעד הנכון - אך היא כבר נאלצה להודיע להם כי תוותר על האיסוף ותיתן להם להחזיר את החבילה לשולח, מאחר שהמוצר כבר נשלח אליה שוב.
חברת דואר ישראל מסרה בתגובה: "החברה ממיינת ומוסרת מדי יום כ-2 מיליון דברי דואר, ואנו עושים הכל על מנת שכל פריט יגיע ליעדו. עם זאת, לצערנו, יתכנו תקלות נקודתיות. מבדיקת המקרה עולה, כי עקב טעות אנוש הפריט נותב לביטוח הלאומי בירושלים במקום לרחוב הוועד הלאומי. שוחחנו עם הגברת והתנצלנו בפניה, ונפעל על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".