הציעו לכם בטלפון הצעה משתלמת מאוד בחברה כשלהי, אך לאחר שהסכמתם צצו פתאום כל מיני סכומים שסותרים את מה שהובטח לכם בטלפון? עד כה, על הלקוח היה להוכיח את צדקתו על ידי מציאת הקלטת השיחה עם הנציג/ה. הקלטה כזו קשה מאוד להשגה, שכן כמעט בלתי אפשרי להקליט שיחת טלפון בלי לקנות לצורך כך ציוד ייעודי, וקבלת ההקלטה מהחברה מחייבת מאבק משפטי.

האפליקציה הישראלית WeCallU, שהושקה לפני כחודשיים, מבטיחה לשנות את המצב ולשלוח לכם הקלטה של כל שיחה שניהלתם עם נציגי חברה כלשהיא ישירות לתיבת המייל. החל מהערב, בשימוש באפליקציה של החברה, תישאלו על ידי המוקדן/ית האם ברצונכם לקבל לאחר השיחה את קובץ ההקלטה, ואם תענו בחיוב הוא ינחת אצלכם במייל דקות לאחר ניתוק הטלפון.

אייפון
"אנחנו הולכים שלב אחרי שלב עם המהפכה בהתייחסות ללקוח"

"אנחנו הולכים שלב אחרי שלב עם המהפכה בהתייחסות ללקוח", אומר ל-NEXTER גיא תורג'מן, מפתח האפליקציה ומנכ"ל החברה המפעילה אותה, Calltact. "החל מהיום תוכל לקבל את ההקלטה למייל בלי צו בית משפט. כל מה שצריך לעשות כדי לקבל אותה הוא לפתוח את המייל ולענות על שאלת זיהוי".

הוא מציין כי השירות מהווה תשובה להצעת חוק שהוגשה לפני כשלושה שבועות על ידי חבר הכנסת נחמן שי, לפיה בתום כל שיחה תחויב חברה להעביר את ההקלטה ללקוח. "ההצעה נפלה, וטוב שהיא נפלה", אומר תורג'מן, "כי רגולציה זה לא טוב, אבל יש מספיק חברות פרטיות שיכולות להרים את הכפפה".

עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק

"בשבוע האחרון התחלנו לתת את האפשרות לכמה מהלקוחות, והם לא מבינים את השאלה" צוחק תורג'מן, "כמו שבהתחלה הם לא הבינו מה הקטע עם הזמנים, והורידו את האפליקציה רק כדי לבדוק אם מישהו באמת יחזור אליהם בזמן שביקשו".

"ווי קול יו", שהושקה בתחילת ינואר, מציעה ללקוחות להצטרף לחברות שירותים שונות בזמנם הפנוי. ממשק האפליקציה מחלק את החברות לקטגוריות כגון תקשורת, לימודים, כרטיסי אשראי, בנקאות ושירותי בריאות ומאפשרת למשתמש לבחור מתי הוא מעוניין שנציגי החברה ייצרו איתו קשר. מוקדני החברה דואגים לחזור אל המשתמש בטווח הזמנים שבחר ולקשר אותו ישירות למוקדן אנושי בחברה בה בחר.  

"אצלנו הלקוח לא מחכה לחברה, אלא להיפך", אומר תורג'מן. הוא מציין כי כיום מאפשרת החברה ללקוחות לקבל הצעות להצטרפות לשירותים, אך בעתיד בכוונתה לאפשר לבצע את שירות הלקוחות השוטף לאחר ההצטרפות ללא המתנה על הקו. "החברה הראשונה שתכריז שהשירות שלה יהיה מבוסס (כולו) WeCallU תשנה את השוק".

המודל העסקי של החברה, בנוסף להפעלת מוקדים טלפוניים עבור חברות חיצוניות, מבוסס על תשלום מהחברות על כל לקוח המצטרף אליהן דרך האפליקציה. "כולם מרוויחים כאן", אומר תורג'מן. "הלקוח מקבל את השירות הכי טוב שיש, החברות מקבלות לקוחות חדשים וגם אנחנו מרוויחים". לגבי השירותים המתוכננים לעתיד, הוא אומר שהחברה תשאף להשאיר את העלות ללקוח מינימלית, אך נראה שהיא עדיין לא מבטיחה שהשירות כולו יינתן בחינם.

תורג'מן מדגיש כי פרטי הלקוח מועברים אך ורק לחברה שביקש, ואינם נמכרים לחברות מתחרות כפי שעושות חברות רבות המפעילות שירותים לאיסוף מודיעין עסקי.