בזו אחר זו השבוע ואולי במקרה, פירסמו מיקרוסופט ואפל הצהרות פרטיות באתרים שלהן. אחת המטרות הייתה להבהיר לקהל, בלי להגיד את זה בצורה ישירה: "אנחנו לא גוגל ופייסבוק".
"בעולם מחובר, שמירה על הפרטיות היא מאוד חשובה לכולנו", כתבו במיקרוסופט, "לכן אנחנו מקבלים בברכה את השאלות והמשוב על ווינדוס 10". אפל, מצידה ריעננה את האתר שלה שעוסק בפרטיות ואבטחה וכתבה "אתם מוסיפים תמונות, הודעות, אנשי קשר וכרטיסי אשראי למכשירי אפל והם הופכים לאישיים. אנחנו מציעים כלים חדשניים להגן על המידע".
בעקבות ביקורת רבה על מיקרוסופט, מאז שווינדוס 10 הושק, מיקרוסופט אומרת כי שני העקרונות שמנחים אותה הם:
1. מיקרוסופט אוספת מידע בשביל לשפר את המוצר.
2. אתם בשליטה על מה ייאסף.
אפל מציגה שלושה עקרונות עיקריים:
1. שומרים על המידע מוגן במכשירים (אייפון, אייפד וכדומה)
2. נעזרים במידע בשביל לשפר את המוצרים, אך לא מוכרים אותו.
3. עובדים עם שותפים כדי לדאוג שגם הם יישמרו על הפרטיות.
לא אוספות מידע
החברות מתגאות לא רק במה שהן עושות כדי להגן על המידע (הצפנות, כלים לסיסמאות וכדומה), אלא גם במה שהן לא עושות: אוספות מידע. מיקרוסופט ואפל לא מזכירות את השם של גוגל או של פייסבוק, אך מדברות על "שירותים אחרים" שאוגרים פרופיל עליכם, וסורקים את התוכן של המייל, למשל, בשביל למכור פרסומות. המסר העיקרי שעולה ממיקרוסופט ומאפל הוא שהן לא עושות דברים כאלה, לפי הצהרתן.
גוגל ופייסבוק לא פירסמו הצהרות פרטיות בימים האחרונים, אך באתרים שלהן גם הן מתחייבות לשמור על המידע, ואומרות כי בכל מקרה עין אנושית לא עוברת אליו. המידע האישי משתי החברות לא עובר באופן מפורט למפרסמים, אלא המפרסמים יכולים לבחור לאיזה סוג של אנשים יופיעו פרסומות, כאשר גוגל ופייסבוק מתווכות את התהליך באמצעות התוכנות שלהן.