נכנסנו לקבוצה שעוסקת בשמחות וביקשנו המלצות לקייטרינג טוב. תוך דקות הוצפנו בהמלצות שנראו טובות מכדי להיות אמיתיות - והן כנראה באמת כאלו.
חברות ענק, פוליטיקאים ואפילו עסקים קטנים מעסיקים היום טוקבקיסטים בתשלום, כפי שמספר לנו אדם העוסק בתחום. כאשר גורם בעל אינטרס סובל ממשבר תדמיתי הוא שוכר חברות המתמחות ב"ניהול תדמית". הן מעסיקות בעיקר סטודנטים, או אנשים שמעוניינים לעשות כסף קל בעבודה שנייה מהבית. הללו אמונים על "מחיקת" כתבות וביקורות שליליות, והעלאת סטטוסים וטוקבקים חיוביים.
כך, אותם אנשים מציפים את הרשתות החברתיות ואת הטוקבקים בכתבות באתרים הגדולים במסרים חיוביים בעד הלקוח, ואגב כך מנסים לדחוק דעות שליליות של גולשים אחרים.
החברות העוסקות בתחום יודעות גם להוציא כתבות חיוביות על הלקוחות, שיתפסו את המקומות הראשונים בחיפוש של אותם גורמים בגוגל ויורידו תוצאות שליליות.
"מעוותים לנו את העובדות - מעוותים לנו את שיקול הדעת", אומר בתגובה עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן. "זה מביא להטעיה, שזה אסור לפי חוק הגנת הצרכן".