בחודשים האחרונים שמענו מקוראים על מאות מקרים של מכתבים וחבילות שהגיעו בזמן הלא נכון, למקום הלא נכון או אפילו נעלמו לחלוטין במעמקי תהום הנשייה של חברת דואר ישראל, עד שמוכרים בחו"ל החליטו להימנע משליחת מוצרים לישראל בדואר. אבל המקרה של יניר (שם בדוי) הזוי אפילו יותר.
בתחילת דצמבר הזמין יניר, תושב תל אביב, מוצר מאתר אמזון. ההערכה היתה שהוא יגיע באמצע החודש. אמצע החודש הגיע ועבר - והמוצר לא הגיע. עד כאן נשמע הסיפור טיפוסי למדי. יניר המתין בסבלנות (רבה אפילו) עד אחרי שתקופת מבצעי סוף השנה בחו"ל תסתיים, ובתחילת ינואר החל בניסיונות לברר מה עלה בגורל המשלוח.
יניר הקליד את מספר החבילה שקיבל עם הקבלה באתר הדואר, ונענה כי מדובר במספר לא מוכר. הוא הלך לאתר שילוח בינלאומי ושם הוצג לו כי החבילה הגיעה לישראל כבר ב-12 בדצמבר. הוא פנה לאמזון בניסיון לברר מדוע הדואר לא מכיר במשלוח שלו והחברה התנצלה מייד והציעה החזר ומשלוח חוזר של מוצר זהה.
אך העניין נפתר בדרך לא צפויה לאחר שהחברה ממנה הגיע המוצר שלחה ליניר מספר אחר למעקב אחר המשלוח. אתר דואר ישראל זיהה את המספר החדש ובישר לו כי המשלוח הגיע לישראל. הוא התקשר לדואר ושם נאמר לו כי החבילה לא רק הגיעה לישראל, אלא נמצאת בסניף הקרוב למקום מגוריו - אלא שבדואר שכחו להודיע לו על כך. "לא יודעים למה לא העברנו לך אותה עד עכשיו. נעביר מחר", הם סיכמו, ותוך יומיים המוצר אכן הועבר אליו.
לאחר מסירת המוצר התקשר יניר לדואר פעם נוספת לשאול איך יכול להיות שחבילה מוכנה למסירה במשך חודש שלם בלי שהלקוח יקבל על כך הודעה. בתגובה נשלח אליו מכתב התנצלות, בו הוסבר בקצרה כי הסיבה למספר המעקב הלא מוכר היא שירות של אמזון שמשתמש במספר מעקב שונה מהרגיל. "אנו שבים ומתנצלים על עגמת הנפש שנגרמה לך אשר אינה משקפת את השירות שחברת דואר ישראל שואפת לתת ללקוחותיה", כתבה נציגת שירות הלקוחות בחברה. "פרטי פנייתך הועברו אל הגורמים המתאימים בהנהלת חברת דואר ישראל לבדיקת האירוע ולנקיטת הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח מניעת אירועים חריגים מעין אלה בשירותנו".
מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "מדובר במקרה נקודתי שאינו מעיד על טיב השירות של חברת דואר ישראל בתקופה זו, ועם מסירת הפריט התנצלנו בפני הלקוח על כך. בימים אלו מבוצע תחקיר פנימי בנושא במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים".