"חבר יקר, אנחנו שמחים לאפשר לך להשתמש בחשבון שלך ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל". את ההודעה הזאת קיבלו בהמייל ישראלים שמוכרים באינטרנט, לפני קצת יותר משבוע. מי שהייתה חתומה על המייל הזה הייתה חברת הענק אמזון. אז האם זו בשורה של ממש?
"זה סיפור גדול עצם הפנייה של אמזון למוכרים ישראלים. וסיפור גדול העובדה שזה ממש צעד וחצי שמבשר את העובדה שאמזון כבר דופקת ורוצה גם להגיע לארצנו הקטנטונת", אומרת אודליה קפלינסקי-אורב, המנכ"לית והבעלים של ECOMUNITY.
אז מה יקרה בשוק הישראלי שאמזון ממש תכנס לכאן? "אנחנו נחשף למה שנשחפים לכל העולם - למגוון, להיצע, לשירות, לאספקת המוצרים. אמזון שינתה את השוק והנהיגה כללים חדשים. מהרגע שהזמנת חבילה היא מגיעה אלייך בתוך 48 שעות. לפני שבועיים היא הודיעה שהיא משנה את זה ל-24 שעות. אנחנו נהיה חשופים לשירות וחווית קנייה הרבה יותר טובה".
וזה לא הכל, אם פעם השיקול שלכם אם להזמין מהאינטרנט או לצאת לרחוב היה האם אנחנו צריכים את זה או לא - אמזון אומרת שגם את הדברים הדחופים תוכלו לעשות בעזרתה. "מה ששינה את הרגלי הצריכה בארצות הברית היא אלקסה, הרמקול החכם של אמזון", מוסיפה קפלינסקי-אורב. "חווית הקנייה משתנה כי אני כבר לא הולך לסופר עם עגלה, אלא אומר לאלקסה 'תזמיני לי משחת שיניים'. תאר לך מה יקרה שנשב בסלון ונבקש מאלקסה שתביא לנו דברים שחסרים במקרר ממש לעכשיו".
ויש גם צד שלילי, בכל העולם קניונים נותרים ריקים כי אנשים פשוט לא מגיעים. ומה איתנו, הישראלים, האם זה טוב? "אנחנו כצרכנים זה הכי טוב לנו שאמזון תכנס", מסכמת קפלינסקי-אורב. "נחשף פה לתחרות מהדימה. היצרן ימכור ללקוח הסופי, אז לא צריך יותר סיטונאי וקמעונאי. המדינה כן תתצטרך להתערב במקומות עבודה ובניהול המשק מלמעלה כדי לא להגיע למצב של אבטלה מטורפת פתאום".