כחצי שנה אחרי ההכרזה על הקמת רשת red, השיקו היום (א') קבוצת הוט וקבוצת פוקס חנות ראשונה במיזם המשותף שלהן - רשת למכירת מוצרי מובייל, תקשורת ומולטימדיה.
החנות הראשונה נחנכה בקניון עזריאלי בתל אביב, כשהיא משתרעת על שטח של 200 מ"ר. חנות נוספת תיפתח בדיזנגוף סנטר בתל אביב, במקומה של החנות דייסו אחרי שהרשת סגרה פעילותה בישראל. סניף נוסף ייפתח בקניון הזהב בראשון לציון וכמובן באילת, שהפכה לזירה העיקרית לקניית מוצרי מובייל, שם צפויה red להשיק חנות במרכז הקניות ביג ובקניון אייסמול באילת.
שני סייג, שמונתה למנכ"לית הרשת המשותפת, מסרה כי עד לסוף 2022 תהיה הרשת פרוסה ב-10 סניפים, והמטרה היא להגיע לפריסה של 30 סניפים תוך שלוש שנים. בקרוב תשיק הרשת אתר סחר אונליין ומעבדת שירות לתיקונים.
"נחולל תחרות בשוק"
מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, ומנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל, התייצבו היום מול המצלמות לגזירת הסרט האדום. "קראנו לפרויקט 'כוכב נולד'", אמרה גרנות-גולשטיין.
ויזל ציין כי הוא מתרגש, "וזה לא דבר טריוויאלי עבורי", אמר. "זה לא דומה למקרה שבו אנחנו לוקחים עוד מותג בינלאומי גדול ומביאים אותו לישראל, אלא זה לחלום מאפס. לחשוב מה צריכים אנשים בישראל, וזו חווית קנייה של מה שקשור לסלולר בדיוק כפי שרואים בחו"ל, במחירים טובים, בשירות אחר ובחוויית הקנייה. חסר מקום שבו אדם נכנס וקונה מכשיר סלולרי ב-4,000 שקל, והוא מקבל הסבר מעמיק על המוצר. נחולל תחרות בשוק".
ויזל התייחס לאגו הגדול שמביאות שתי הקבוצות הענקיות: "תמיד יש אגו, לפוקס לבד יש אגו, ולהוט יש אגו, אבל פה שמנו אותו בצד", אמר. יש להניח כי אותו אגו דווקא היה על השולחן כשנקבע מודל השותפות ששם בידי הוט את השליטה בחברה המשותפת עם 51%, והשאר בידי פוקס.
red, אגב, לא תהיה מדווחת בדוחות הכספיים של שתי הקבוצות: הוט, שנמצאת בבעלות אלטיס, לא מפרסמת דוחות; ובקבוצת פוקס דיווחי הפעילות של red יפורטו במסגרת "אחרים". את היקף ההשקעה בהקמת הרשת מפרטים ב"כמה מיליוני שקלים".
"נציע מחירים הוגנים"
ויזל הבטיח להציע "מחירים הוגנים", וסייג ציינה: "נהיה במקום טוב בטבלת המחירים, לא בראשה עם המחירים הכי זולים ולא בתחתיתה כיקרים".
את היתרון לשיטתם שמביאה הרשת הם ממקדים ב"חוויה". גם בתגובה לשאלה על כניסה לשוק המאוד רווי בשחקנים עם דומיננטיות לכמה מהם דוגמת דינמיקה, מחסני חשמל, אופיס דיפו ואחרות, מדגישה סייג כי "אנחנו מייצרים 'וואן סטופ שופ' לעולמות המובייל במודל מולטי-ברנד. יש תחרות גדולה בענף, והמרווחים קטנים (בעיקר במוצרי אפל, מר"ח), אבל המגוון שלנו שונה".
המגוון השונה, אגב, לא כולל מותגים שלא נמכרים בישראל בצורה מוסדרת דוגמת פיקסל של גוגל. בשלב ראשון יימכרו מוצרי אפל, סמסונג שיואמי ו-OPPO. בחנות שבנויה בדומה לחנויות אפל (במודל התצוגה) מוצגים מכשירים סלולריים, טאבלטים, לפטופים ומוצרים משלימים, בהם אוזניות, גם של מותגים בהם מרשל.
קיר שלם בחנות מוקדש למוצרי מותג פרטי שמייצרים עבור red יצרנים שונים, מחירי המותג הפרטי כוללים אוזניות ב-79 שקל, כיסויים לסלולרי ב-49 שקל, רמקולים ב-149 שקל ועוד. סייג אומרת כי באתר שיושק יימכרו מותגים נוספים.
מחירים לדוגמה שהוצגו בחנות red כללו סמסונג גלקסי מתקפל (דגם 3 5G, 256 ג'יגה) בב-6,000 שקל, לעומת כ-5,950 שקל בדינמיקה וכ-5,935 שקל באתר מחסני חשמל; אייפון 13 פרו עם זיכרון בנפח 128 ג'יגה נמכר בכ-4,450 שקל ב-red, לעומת כ-4,500 שקל בדינמיקה ו-4,350 שקל במחסני חשמל ועד 4,900 שקל באתר שופרסל.
יבוא המוצרים נעשה דרך הוט מובייל, שנעזרת בקשריה עם אלטיס העולמית, בעלת השליטה בה, וזאת על-מנת להתמודד עם המחסור בדגמים מסוימים בשל הבעיה העולמית של מחסור בשבבים.
רשת סלולרית הממותגת בנפרד
red גם תציע רשת סלולרית הממותגת בנפרד אך פועלת על גבי הרשת של הוט מובייל כמותג פרטי. הרשת תתעדף מכשירי דור חמישי, ולכן החבילות שתמכור red הן חבילות דור חמישי החל מ-49 שקל לחודש.
בהיבט אחר, הרשת החדשה תפעל מבחינת הוט גם כמתחרה להוט מובייל במוצרים שהוט מובייל תמשיך למכור בנפרד. red לא תיכלל בהטבות שמקבלים חברי מועדון "דרים קארד" של קבוצת פוקס - חיסרון גדול למדי שעשוי להיות מתוקן בהמשך.
עבור פוקס מדובר בתחום חדש שהוא מעבר לאופנה, הספורט או הטיפוח. לאחרונה חתמה הקבוצה על זיכיון בלעדי לרשת מוצרי הלייף סטייל פליינג טייגר קופנהגן, שתצטרף לשאר מותגי הקבוצה, בהם פוט לוקר, אטרופולוג'י, אמריקן איגל, נייק, ללין, שילב, בילבונג, פרי פיפל, מנגו, צילדרנ'ס פלייס ועוד.
"נהיה במיקומים בולטים, בשלב ראשון בקניונים ולא בחנויות רחוב", אמרה סייג, כשהיא מודעת ליתרון העצום שמביאה עימה קבוצת פוקס, ששולטת במרכזי הקניות בישראל.
הכתבה פורסמה במקור בגלובס