תומר מזרחי מיוקנעם לא האמין שמעבר מחברת סלקום לפלאפון יהפוך לסיוט אחד גדול. לזיוף חתימתו, לטענתו, ולא פחות גרוע - להטרדות בלי פוסקות מנציגי השירות של החברה.
בפברואר 2014 התקשרה נ', נציגת שירות לקוחות בחברת פלאפון לסלולרי של מזרחי והציעה לו שלל הצעות מפתות להעביר אותו ואת אשתו מחברת סלקום לפלאפון. לדברי מזרחי, הנציגה שכנעה אותו ואת אשתו שמרית שהחבילה שלהם אטרקטיבית יותר ושכדאי להם לעבור. "בסופו של דבר הסכמנו", שחזר מזרחי.
כעבור שלושה שבועות העסקה שנרקמה בין מזרחי ואשתו לפלאפון יצאה לדרך כשהתנאי היה שהתשלום יתבצע אך ורק בהוראת קבע ולא באמצעות כרטיסי אשראי. מדובר היה בחבילה של 100 שקל לחודש עבור שני קווים של בני הזוג.
שליח של פלאפון הגיע לביתם של הזוג ובידיו כרטיסי סים, אך ללא טפסי הוראת קבע, ניתק אותם מרשת סלקום וחיבר אותם לרשת פלאפון. מזרחי, מיהר להתקשר בימים לאחר מכן לחברת פלאפון כדי להסדיר את עניין התשלום אבל נדהם לגלות בלאגן אחד גדול.
מי חתם על ההוראה?
"אף אחד לא ידע בכלל שצריכים לשלוח לי טופס הוראת קבע. כל אחד העביר אותי מאחד לשני. לא היה שום רישום לשיחות שלי עם נ' ולהסכם שעליו חתמנו", לפי מזרחי. האבסורד, הוא אומר, הוא שהחברה שלחה מכתב שמודיע על ההצטרפות לחברה אך נושא הוראת הקבע לא הוסדר, ונציגת השירות סיננה אותו.
מזרחי מספר שגילה כי חברת פלאפון חייבה את חשבון הבנק שלו ב-48.99 שקל ללא הסכמתו ומבלי שהוא חתם כלל על הוראת קבע. הוא התקשר לסניף הבנק שלו לברר את העניין ושם נאמר לו במפורש, שחתימתו זויפה על גבי טופס הוראת הקבע.
"מעולם לא נתתי שום הרשאה לחייב את החשבון שלי", אומר מזרחי ומוסיף כי לא חתם על שום טופס הוראת קבע". הוא פנה בבהילות לבנק בבקשה לבטל את הוראת הקבע והחליט לחזור להיות מנוי של חברת סלקום.
לדבריו, מיד לאחר המקרה הוא הגיש תלונה ביחידת הונאה של משטרת מחוז הצפון וביקש מחברת פלאפון לנתקו לאלתר משירותי החברה.
השיחות ממשיכות להגיע
מאז שמזרחי התנתק מחברת פלאפון הוא ואשתו קיבלו במהלך השנה האחרונה, לדבריו, עשרות שיחות טלפון מנציגי השירות של החברה שביקשו ממנו להתנייד אליה בחזרה. הוא ביקש באופן חד משמעי להפסיק את ההטרדות וכשזה לא קרה הוא הגיש שתי תלונות במשטרה. במקביל, הוא פנה שוב ושוב לחברת פלאפון בבקשה להפסיק את מבול הטלפונים של נציגי השירות בנימוק שמדובר בהטרדה.
לפני כחודשיים קיבל מזרחי תשובה מפניות הציבור של החברה לפיה בקשתו שלא לקבל שיחות טלפון מנציגי החברה בנוגע לחבילות, מבצעים והטבות התקבלה, ושנעשתה פנייה לכל המשווקים שלא להתקשר אליו או אל אשתו.
"לבקשתך, 'פלאפון' פנתה לכל המשווקים המורשים שלה וביקשה כי לא תתבצע פניה למספר הפלאפון שלך בעתיד", נאמר במכתב ששוגר על ידי החברה למזרחי.
חשבתם שזה עזר? טעיתם. מזרחי ממשיך לקבל שיחות טלפון מנציגי החברה ומשווקים מטעמה שמטרידים אותו בשלל מבצעים.
מזרחי, לא הסתפק בתלונות במשטרה והגיש באחרונה תביעה על סכום של 10,000 שקל נגד חברת לפלאפון לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות.
חברת פלאפון, הגישה כתב הגנה ובו טענה, שלא נגרם כל נזק למזרחי ולאשתו ושמדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית ושאיש לא זייף את החתימה שלו. החברה ביקשה לדחות על הסף את התביעה בנימוק שמזרחי ואשתו רוצים להתעשר על חשבונה.
מפלאפון נמסר כי: "אנו מצטערים ועושים כל מה שביכולתנו על מנת למנוע הישנות מקרים כגון אלה".