הצרות ביישום רפורמת הרב קו שיצאה לדרך השבוע נערמות, וגם ברשתות החברתיות עולות טענות רבות נגד הרפורמה. למשל, נפוץ המחזה של תיירים שאינם מצוידים ברב קו ואינם מצליחים לשלם באוטובוס על הנסיעה. תלונות נוספות הן על אפשרות בירור הקרדיט בכרטיס, או מה עושים במקרה של אובדן כרטיס.
(כל הדרכים להטעין רב קו ולשלם באוטובוס ממש כאן)
חבר הכנסת דב חנין (הרשימה המאוחדת) שיגר היום (שני) מכתב לשר התחבורה ישראל כץ בנושא, ובו הוא כתב כי "לאור תלונות רבות שהתקבלו בלשכתי בנושא, לצד פרסומים ברשתות החברתיות, עולות מספר בעיות בנוגע ליישום הרפורמה".
ח"כ חנין מפרט במכתב כי "ראשית, הרפורמה פוגעת באלו שאין ברשותם כרטיס אשראי, בעיקר צעירים, מהגרים וקשישים, שדווקא הם צרכנים קבועים של מערכת התחבורה הציבורית. שנית, כביכול ניתן להטעין את הכרטיס במוקדי ההטענה הפזורים ברחבי הארץ, אולם סקירה של מפת פרישת מוקדי ההטענה מראה כי באזורים מסוימים בארץ, בעיקר בפריפריה, ממוקמות נקודות הטענה מעטות בצורה ניכרת, ובמספר לא מבוטל של ישובים נקודת ההטענה הקרובה ממוקמת מרחק כמה קילומטרים - ביישוב אחר. בנוסף, אפשרות ההטענה באמצעות המחשב והמכשירים הסלולריים גם היא קשה עבור ציבורים רבים המשתמשים בתחבורה הציבורית".
תנסו לבדוק כמה קרדיט יש לכם ברב קו... תנסו ..מדינה כושלת !
— ME2121��️�� (@Freedom6464) December 31, 2018
עלו עכשיו תיירים תמימים ורצו כרטיס לאוטובוס והנהג אמר להם אין. ביי. תחי מדינת ישרואל!
— פליצי (@tinyflatulence) December 31, 2018
שכחתי הבוקר את הרב קו באוטובוס ����♀️
— Noa Zalsman (@NoaZalsman) December 30, 2018
חצי הכוס המלאה: בגלל שהיה לי רב קו אישי אפשר להעביר את ה-100+ ש״ח שהיו עליו לכרטיס החדש. העתיד כבר כאן.
חצי הכוס הריקה: כדי שהכסף יעבור לרב קו החדש שהוצאתי עכשיו אני צריכה להגיע **שוב** פיזית לעמדת שירות עוד 3 ימים ��
אופציית התשלום הסודית
אבל לא חייבים רב קו כדי לשלם באוטובוסים. יש אופציה נוספת, כמעט לא מוכרת, לשלם על נסיעה בלי כרטיס רב קו בכלל. זו אפשרות שזמינה בשלב זה רק בקווי דן. מדובר בתשלום באמצעות אפליקציית הופ און (לא טעינת כרטיס - אלא תשלום) גם למי שאין לו רב קו. כל מה שצריך זה להוריד את האפליקציה, ולצמד לה כרטיס אשראי. כשנכנסים לאוטובוס, מהכניסה הקדמית או האחורית, יש ברקוד QR על הדלת או בסביבת הנהג. לוחצים על New Ride, סורקים את הברקוד וזהו - מתבצעת עסקה בסך 5.90 שקל. כל עוד הנורית הירוקה באפליקציה דולקת, למשך שעה וחצי מהתשלום, אפשר גם להחליף אוטובוסים.
עוד ב-TheMarker
"גלאי הבולשיט" יקבע: האם הבוס משקר?
הבינה המלאכותית עומדת לשנות את העולם — האם ישראל תעמוד בקצב?
באפליקציה יש עוד בעיות, ולא תמיד הברקוד נקרא כמו שצריך. החברה מודעת לכך, ועומלת לשפר את המוצר. מהופ און נמסר לנו: "כיום יש ב-500 אוטובוסים קורא Beacon שיודע מתי הנוסע עולה ופותח אוטומטית אפשרות תשלום, כך שלא צריך לקרוא את הברקוד. עד ליוני 2019 הפתרון יהיה בכל האוטובוסים, כחלק מהחלפת מערכות הכרטוס המבוצעת כיום על ידי דן".