הטור השבועי של עמית לביא עם הידיעות המעניינות והחשובות שאולי פספסתם.
למה פייסבוק כל כך רוצה את וייז הישראלית?
אין ספק שהחדשות הגדולות של השבוע הן השמועות, שנכון לעכשיו אין להן ביסוס, שפייסבוק מעוניינת לקנות את וייז, אפליקציית הניווט החברתית הפופולרית, בסכום דמיוני של מיליארד דולר.
הסכום, אגב, הגיוני למדי, זהו אותו הסכום שפייסבוק שילמה בזמנו לאינסטגרם על מספר משתמשים דומה (כ-50 מיליון משתמשים). אבל מעבר לעניין במכירה עצמה ובסכומים הדמיוניים עומדת השאלה – למה פייסבוק צריכה את זה? אחרי הכל, שלא כמו אפל וגוגל שהתעניינו בווייז בעבר, הראשונה טוענת כבר הרבה זמן שאין לה שאיפות לפתח מערכת הפעלה ניידת משלה.
הסיבה נעוצה בעתיד המכשירים בהם נשתמש. העניין שמשקפי הגלאס של גוגל מעוררים, הציפייה לשעונים החכמים של אפל והכניסה המהירה של מערכות מדיה חכמות למכוניות שלנו כנראה מדאיגה את פייסבוק ומעוררת חשש שמישהו אחר ישתלט לה על כל המסכים החדשים האלו. הפתרון שלה הוא פשוט – להכיל כמה שיותר מידע, כדי להיות הבחירה הטבעית והיחידה ליצרני כל המסכים. מטויוטה ועד לאפל, האם באמת אתם רואים אפשרות שבמסך כלשהו שתופס חלק נכבד מחייכם לא יהיה פייסבוק?
עסקנים ברשת
ועוד בפייסבוק, והפעם לבעלי עסקים – החברה מעדכנת את אפליקציית ניהול הדפים לטלפונים ניידים. לפייסבוק יש כ-20 מיליון דפים עסקיים. גם מנהלי הדפים, כמו משתמשי פייסבוק, משתמשים יותר ויותר במכשירים ניידים ופייסבוק מספקת להם כלים לנהל את הדפים העסקיים שלהם מכל מקום. העדכון כולל פיצ'רים מגניבים כמו עריכת תמונה לפני שמפרסמים אותה בדף ואפשרות להוסיף סטיקרים ואימוג'ים לפוסטים שלכם (אם הקהל שלכם מורכב מאסיאתיות בנות 12 זה בדיוק בשבילכם).
ולבסוף – זוכרים את הביקורות הגרועות על פייסבוק Home? האפליקציה שמשתלטת על דף הבית של האנדרואיד שלכם? ובכן, כנראה שהמבקרים הם לא באמת משתמשים של פייסבוק. החברה מדווחת על מיליון הורדות בחודש הראשון ועל עליה של 25% בשימוש בפייסבוק אצל משתמשים שהתקינו את האפליקציה. 25% עליה בשימוש זה אומר עוד המון מקום לשים פרסומות כך שהעתיד מבחינת פייסבוק – די ורוד.
למה פייסבוק כחולה?
אגב ורוד, הידעתם שהסיבה שפייסבוק כחולה היא שמארק צוקרברג עיוור צבעים ולא רואה את טווח הירוק-אדום? עכשיו יש לכם עוד פריט מידע שיהפוך אתכם לכוכבי משחק הטריוויה הבא.
גוגל פלוס מתרסקת - זמן שהייה ממוצע: 6 דקות ו-47 שניות
כבר הרבה זמן גוגל לא שחררה נתונים על גוגל פלוס. למען האמת, החברה לא מדברת כמעט כלל על פלטפורמת הסושיאל שהייתה אמורה לתת פייט טוב לפייסבוק. הסיבה לכך היא כנראה, המציאות. מחקר חדש מראה שמשתמשים שהו במרץ בגוגל פלוס 6 דקות ו-47 שניות. השניות כמובן חשובות מאוד כי באותו החודש משתמשים שהו בפייסבוק בממוצע 6 שעות ו-44 דקות (זו לא טעות). בגוגל אומרים שהנתונים הללו אינם אמיתיים אבל המסקנה היא די ברורה: בתור רשת חברתית גוגל פלוס רחוקה מאוד מלאיים על פייסבוק.
יוטיוב לוקחת מכם כסף
למזלה של גוגל יש לה את יוטיוב. הפלטפורמה הפופולרית לתוכן וידאו (שמשום מה מכלילים אותה כרשת חברתית) השיקה ערוצי תוכניות בתשלום. יוטיוב מנסה להרוויח ישירות מהתכנים המועלים לפלטפורמה ולהתחרות בשירותים כמו הולו ונטפליקס ומשקיעה מאמצים רבים בגיוס ספקי תוכן מעולים ומעכשיו גם בשכנוע משתמשים לשלם על תכנים. המחיר יתחיל בדולר לערוץ. אני בספק אם בשנים הקרובות גוגל תראה מהפעילות הזו רווח כלשהו. אבל אין מה לדאוג לה, גוגל יודעת לפעול לטווח הרחוק ובסופו של דבר תדע איך לעשות פה כסף.
עדכון בחזית הגוגל גלאס (אין שבוע שעובר בלי עשרות כתבות על המשקפיים, מכונת היח"צ של גוגל עובדת מצוין) - אפשר לנשום לרווחה כי מישהו כבר פיתח אפליקציית פייסבוק לגלאס.
יום האם
לכבוד יום האם שחל בחלקים מהעולם המערבי בסוף השבוע, פייסבוק בדקה ומצאה שלמעלה מ- 30% ממשתמשי הרשת החברתית בגילאים 13-18 הם חברים של אמא שלהם. הנה סיבה אחת מדוע פייסבוק פחות מעניינת בני נוער.
גוגל מכירה את פלסטין
גוגל הוסיפה את פלסטין כמדינה, ישראל רעשה וגעשה, העולם באופן מפתיע, שרד את המהפכה ואי אלו סגני שרים קיבלו את דקת התהילה הסהרורית שלהם.
גמיש וקריפי
ולבסוף, הקטע החמוד של השבוע זה בחור גמיש בצורה די מוזרה אשר צילם את עצמו מסביב לעולם כאשר הוא מבצע קפיצת שפגט הזויה. הכנסו לראות את כל התמונות, רק כדי להרגיש איך כל התמונות שלכם מהטיול האחרון שלכם פתאום נראות די משעממות.
>> בשבוע שעבר: הבעיה הגדולה של משקפי גוגל
*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.