תמיד מעניין לראות עד כמה האנשים שמוכרים לנו מוצרים ומותגים אכן משתמשים בהם. במקרה של Windows Phone וחברת מיקרוסופט, נראה שבכירי החברה לא תמיד נאמנים למוצר שהם מפתחים. סגן הנשיא הבכיר של מיקרוסופט לתחום ווינדוס וגם ווינדוס פון, ג'ו בלפיורי, נתפס דווקא עם אייפון.
בלפיורי הוא האיש המזוהה ביותר על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לסמארטפונים ומלהיב את המפתחים ומעריצי החברה להשתמש בהם, בינתיים עם הצלחה מוגבלת מאוד. במצגות שלו הוא מדגים באופן קבוע כיצד סמארטפוני ווינדוס פון הם חלק טבעי בחיים שלו - אבל דווקא בחופשה אליה יצא בחודשים האחרונים, הוא העדיף את הסמארטפון הפופולארי של אפל.
בלפיורי יצא לחופשה ארוכה ממיקרוסופט בחודש אוקטובר 2015, לאחר 25 שנה של עבודה בחברה. הוא מתכנן לחזור לענקית החומרה והתוכנה מרדמונד בקיץ הקרוב. במהלך החופשה הגיע בלפיורי עם משפחתו ליפן והעלה תמונה שלו בעיר קיוטו לטוויטר. אך הדבר המעניין בתמונה לא היה הצילום של בליפיורי, אלא העובדה שהוא נשלח דרך אפליקציית טוויטר לאייפון ולא דרך ווינדוס פון (ניתן לדעת זאת בזכות האותיות הקטנות מתחת לרוב הסטטוסים או הציוצים המציינים מאיזו אפליקציה הועלו).
Hey, strangers! Today in Kyoto we stumbled across a HAIR SHRINE! I paid my respects, thinking of all of you! pic.twitter.com/BpsfA4lHKJ
— joebelfiore (@joebelfiore) January 26, 2016
בלפיורי החליט להצטרף לחגיגה על חשבונו בטוויטר, כאשר הוא מצייץ: "אני מאוד מבואס עכשיו שהשארתי מאחור את מכשיר הפאלם Pre שלי (סמארטפון משנת 2009). מאוד אהבתי את הטלפון הזה וציוץ איתו היה בכלל משגע אתכם".
צריך לציין שמיקרוסופט שינתה בשנתיים האחרונות את הגישה שלה לפלטפורמות המתחרות מבית אפל וגוגל. מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, השיק בשנתיים האחרונות את רוב תוכנות החברה כאפליקציות למערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד. היום אין בעיה להשתמש במעבד התמלילים וורד על גבי אייפד או לשאול את העוזרת הקולית קורטאנה שאלות באנדרואיד. במיקרוסופט משקיעים המון זמן על מנת להביא את המוצרים שלהם לקהל גדול מאוד של אנשים.
בכל הנוגע לבלפיורי או בכירים אחרים בתעשיה, שימוש במכשירים של חברות מתחרות הוא הגיוני, בגלל הרצון לבדוק את הפלטפורמות המתחרות ולראות איפה כדאי לשפר (אכן, בליפיורי יצטרך חודשים ארוכים בשביל לעבור על כל האפליקציות המוצלחות של אנדרואיד ואייפון, אשר לא קיימות בווינדוס פון), אבל עדיין יש משהו מעט מרגיז בכך שהאדם אשר מנסה לשכנע את הצרכנים לקנות את הסמארטפונים עליהם הוא אחראי, בוחר בחופשה הפרטית שלו להשתמש במוצר מתחרה.