מנכ"ל אפל, טים קוק- מתנצל על התקלות באפליקציית המפות של החברה. זאת הוא עושה בהצהרה רשמית שפירסם הבוקר (ו'), באתר אפל.
"אנחנו באפל תמיד שואפים ליצור את המוצרים ברמה הגבוהה ביותר ולהעניק למשתמשים את החוויה הכי טובה שאפשר". כתב קוק במכתב האישי.
"עם השקת המפות שלנו בשבוע שעבר לא הצלחנו לעמוד בהתחייבות הזו. אנחנו מתנצלים עמוקות על התסכול שגרמנו למשתמשים שלנו ועושים הכל על מנת לתקן את המפות".
קוק ממשיך וחושף את הכוונות של החברה באשר לאפליקציית המפות: "בהתחלה השקנו את מפות עם הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה iOS. ככל שחלף הזמן, רצינו לספק ללקוחות שלנו שירות מפות טוב יותר, עם פיצ'רים מיוחדים כמו הפעלה קולית למשל. כדי לשלב את השירותים היינו חייבים ליצור גרסה חדשה לגמרי של המפות".
הוא ממשיך ומגלה שיש היום למעלה ממאה מיליון מכשירי iOS שמשתמשים במפות החדשות של אפל עם "עוד ועוד מצטרפים חדשים בכל יום".
עוד הוא חושף שלמרות שאפליקציית המפות הוצגה לציבור לפני שבוע אחד בלבד, כבר בוצעו בה כחצי מיליארד חיפושים של מקומות. קוק גם לא שוכח לציין ש"ככל שהלקוחות של אפל ירבו להשתמש באפליקציה, כך היא תלך ותשתפר" ומוסיף עם קריצה אלגנטית למבקרים: "אנחנו מודים לכם על הפידבק שקיבלנו".
בינתיים השתמשו ב-Waze
"בזמן שאנחנו משפרים את המפות, אתם מוזמנים לנסות אלטרנטיבות אחרות כמו למשל הורדת אפליקציות כמו בינג, MapQuest ו-Waze.(הישראלית ל.א.) או השתמשו במפות של גוגל או נוקיה שנמצאות באתרים שלהן.
כל מה שאנחנו עושיים נועד להפוך את המוצרים שלנו לטובים ביותר בעולם. אנחנו יודעים שאתם מצפים זאת מאיתנו, ואנחנו נמשיך לעבוד ללא הפסקה עד שאפליקציית המפות שלנו תעמוד בסטנדרטים הגבוהים האלה".
אפל, כאמור השיקה את אפליקציית המפות שלה בשבוע שעבר, יחד עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית iOS 6. המפות שהחליפו את אלה של גוגל, זכו לסיקור ולעג נרחב בשל התקלות הרבות שהיו בהן.
מיד עם העדכון, המשתמשים דיווחו על באגים בתוכנת המפות החדשה, עיוותים בתמונות הלווין, תמונות לווין מטושטשות, מקומות ריקים, ואפילו הכוונה למקום לא נכון.
חלק מהמקומות איבדו הרבה מהפירוט הרב שהיה להם במפות של גוגל. טוקיו הפכה לחלקה לחלוטין. ניו יורק איבדה את פסל החירות ואת גשר ברוקלין. העולם על פי אפל פשוט ריק יותר.
יעל אליש, סמנכ"לית שיווק ומוצר, Waze: "הופתענו כמו כל התעשיה מהמכתב של קוק והאפליקציה הבעייתית שאפל הוציאה. יחד עם זה אנחנו יודעים שעולם המפות הוא עולם לא פשוט. המכתב של מנכ"ל אפל, הוא הוכחה למקום שאליו הגענו. אנחנו מתקרבים כיום ל-30 מיליון משתמשים, כשבכל יום מצטרפים 100-150 אלף משתמשים ברחבי העולם. רובם הגדול של המשתמשים הוא מארה"ב.
בעוד שבועיים בערך תצא גרסה חדשה שתבדל אותנו אחד ולתמיד מהמתחרים שבה אנחנו מתכוונים להעמיק את הפוקוס על הנושא החברתי. אנחנו צופים שהמספרים יגדלו עוד הרבה יותר לאחר השקתה".
בהכנת הידיעה סייעה אלינור פוקס.