דיווח חדש של האתר Businessinsider חושף כי נראה שסטיב ג'ובס חסם את הצגתו של אייפון 5 זמן קצר לפני ההשקה בגלל זיהוי מספר פגמים ובאגים, כולל בעיה בסוללה.
זאת בניגוד לפרסומים הקודמים בכלי התקשורת לפיהם ההחלטה לדחות את השקתו של אייפון 5 היתה בגלל אובדן של אבטיפוס של המכשיר או לפי תאוריה אחרת הטוענת כי אפל מלכתחילה תיכננה לשחרר גרסת עדכון בלבד בצורת אייפון 4S ומעולם לא פיתחה מכשיר חדש.
לפי המקור של האתר המהנדסים באפל חשבו במשך שלושה חודשים לפני השקת אייפון 4S, כי ההכרזה הגדולה הבאה של אפל הולכת להיות סביב אייפון בתכנון חדש לגמרי, במילים אחרות אייפון 5.
אותו מקור טען כי הוא החזיק בידיו אבטיפוס של אייפון 5 חודשים לפני ההכרזה על גרסת ה-4S ולמרות העובדה שאותו מכשיר היה בשלבי פיתוח ראשוניים, הוא כלל כמה פיתוחים פורצי דרך.
ראשית, גוף המכשיר היה עשוי מחומר ניסיוני כלשהו כאשר בגרסה הסופית תוכנן גב אלומיניום מבריק כמו של האייפד 2.
בנוסף, המסך היה שטוח יותר ובגודל 4 אינץ' (במקום 3.5) וכפתור הבית הפיזי היה אמור להתחלף עם כפתור מגע שלחיצה ארוכה עליו הייתה מכבה את המכשיר.
עוד גילה המקור כי את גוף המכשיר היתה אמורה לצפות טכנולוגיה בשם "מתכת נוזלית" המאפשרת מגוון רחב מאד של גוונים (לא רק שחור ולבן) וכן מונעת שריטות בצבע.
גם המצלמה, כך מסתבר, הייתה אמורה להיות באיכות של 10 מגה פיקסלים והעוזרת הווירטואלית היתה צריכה להיקרא 'Assistant' במקום Siri.
אולם, לצד הפיתוחים היו שתי בעיות שגרמו לג'ובס לוותר על הרעיון. לטענת אותו מקור, אחת מהן מיוחסת לזמן פעילות הסוללה בין טעינות שהתקצר מאוד כתוצאה מהשינויים מהחומרה, בעיה שהתגלתה במכשירי אייפון 4S ומביכה מאוד את מהנדסי אפל.
הסיבה והשנייה מיוחסת לחוסר האחידות בגודל המסך בין דגמי האייפון, טענה עליה התבסס ג'ובס בכל פעם שביקר את מכשירי אנדרואיד.
בסופו של דבר אילצו בעיות אלו להכריז על אייפון 4S כעל פתרון ביניים עד לתיקון הבעיה, החלטה שהוכחה בדיעבד כמוצלחת מאוד בהיבט המכירות.
דבריו של אותו מקור, במידה והם נכונים, שופכים אור על הדגמים העתידיים של האייפון ומכניסים את שוק הסלולאר לסבב חדש של שמועות, הערכות וציפיות. יחד עם זאת, טוענים Businessinsider כי הם לא הצליחו לעשות הצלבה של המידע עם מקור נוסף מהתעשייה ולכן מומלץ לצרף לגילויים הללו תג 'שמועות' ולהתייחס אליהם בערבון מוגבל.
>> לא ייאמן - האזינו: לקוח ניסה להתנתק מ-yes וזכה לקללות מנציג השירות