כבר שנים שאפל מנסה להפחית את התלות שלה בסמסונג, אך ללא הצלחה יתרה. כעת נראה שהחברה שצריכה להתפלל יותר מכל להצלחת האייפון 8 היא בכלל סמסונג, שהולכת להכניס לא מעט כסף לכיסה על מכירת כל מכשיר אייפון ב-2017. איך זה הגיוני? ובכן, זה מה שקורה כשאת שולטת ב-95% משוק מסכי ה-OLED בעולם.
על פי מספר דיווחים, אפל צפויה לחשוף שלושה מכשירי אייפון חדשים במהלך הסתיו הקרוב. ההמשך הטבעי של סדרת המוצרים יהיה האייפון 7s והאייפון 7s פלוס – אלא שהשנה, ולרגל חגיגות העשור לאייפון, תחשוף אפל גם דגם פרימיום ייחודי העונה, לפחות בשלב זה, לשם הקוד "אייפון 8".
בניגוד ליתר הדגמים, האייפון 8 יכלול עיצוב חדש לחלוטין ומחיר גבוה יחסית, שיעמוד על קרוב ל-1,000 דולר. בעוד שלושת דגמי האייפון החדשים שיושקו השנה יהיו עמידים בפני מים ואבק ויגיעו עם טעינה אלחוטית, הרי שהאייפון 8 יגיע גם עם מסך קמור מסוג OLED שיכה את כל חלקו הקדמי, כאשר כפתור הבית הוותיק ייעלם והחיישן הביומטרי יוטמע באמצעות טכנולוגיה חדשה בתוך המסך. למעשה, נראה כי אפל מתייחסת לאייפון 8 כאל האבולוציה הבאה של מכשיר הדגל שלה, וכדי לאחוז בסמל סטטוס צריך לשלם – והרבה.
עוד ב-Geektime:
אנדרואיד עקפה את ווינדוס כמערכת ההפעלה הנפוצה בעולם
כיסא גלגלים חדש ומרשים מסוגל לטפס מדרגות
אחרי שנים בהם מתחה אפל את טכנולוגיית מסכי ה-LCD עד לקצה גבול היכולת, היא מתחילה להבין שאין ברירה אלא לעבור לטכנולוגיה מתקדמת יותר. מסכי ה-OLED נחשבים טובים יותר ממסכי ה-LCD בכמה היבטים חשובים, ביניהם החיסכון בצריכת האנרגיה והגמישות בפן העיצובי. אפל, שעשתה הכל כדי להתנתק בשנים האחרונות מסמסונג, גילתה שאם היא זקוקה למסכי OLED – אין לה כל כך ברירה אלא לפנות לסמסונג, שכן האחרונה שולטת לחלוטין בתחום.
על מנת לעמוד בביקוש הצפוי לאייפון 8 הזמינה אפל מסמסונג 70 מיליון מסכי OLED, עם אפשרות להגדיל את מספר ההזמנות ל-90 מיליון בהתאם למכירות. אם נלך על ההערכות הנמוכות, הרי שמדובר בעסקה בשווי 4.5 מיליארד דולר עבור סמסונג, שיגיעו באופן פרדוקסלי ממכירות מכשירי האייפון. וזה עוד בלי לחשב את הכנסות סמסונג מכך שגם שבבי הזיכרון ורוב המעבדים במכשירי אפל מגיעים ממנה.