האם אייפון חדש הפסיק להלהיב את הקהל? כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו במהלך סוף השבוע כי התורים בכניסה לחנויות אפל בעת פתיחת מכירת אייפון 7 ו-7 פלוס ביום שישי היו קצרים מהרגיל, וניכרה בהן התרגשות מעטה ואף אכזבה.
באוסטרליה, המדינה הראשונה בה מושק כל דגם חדש של האייפון בשל הפרשי השעות מול שאר העולם, דיווח הרג'יסטר כי התור בכניסה לחנות אפל בקניון ברודוויי בסידני הגיע ביום שישי בבוקר לאורך של 30 איש בלבד, לעומת מאות בשנים עברו. כ-35 נוספים חיכו מחוץ לחנויות של חברות סלולר מקומיות בקניון - אך סך כל האנשים שהמתינו לרכוש את האייפון החדש היה קטן בהרבה מבעבר.
לפי הרג'יסטר, התור אמנם התחיל כרגיל ביום שלפני ההשקה, אך רק שני אנשים ישנו מחוץ לחנות כל הלילה והאדם השלישי בתור הגיע ב-4 לפנות בוקר - 4 שעות לפני פתיחת החנות.
גם באירופה ובארה"ב, בהן התחילו המכירות כמה שעות מאוחר יותר, דיווחו כלי תקשורת על תורים קצרים יחסית - אפילו ביחס לשנה שעברה, בה הושק שדרוג שנחשב לצנוע יותר. גם התחושה בתורים היתה נרגשת פחות מבעבר, ומספר קונים אף התלוננו, שלא כהרגלם של חובבי השקות האייפון המושבעים.
הסיבה לתורים הדלילים וחסרי ההתלהבות לא היתה אכזבה מהמכשיר עצמו, לפי רוב המרואיינים בכלי התקשורת השונים. מה שהעיב על ההשקה היה הודעתה של אפל ביומיים שקדמו לה כי מי שלא הזמין אייפון מראש באתר החברה לא יוכל לקבל מכשיר. החברה טענה שמלאי מכשירי אייפון 7 פלוס המוגדלים ואייפון 7 בצבע שחור מבריק שמור כולו למזמינים המוקדמים. מי שנכנס לחנות ללא הזמנה מראש נאלץ להסתפק באייפון 7 רגיל בצבע שחור מט, לבן, זהוב או ורוד.
לא ברור לחלוטין האם המהירות בה אזל מלאי המכשירים נובעת מכמות ההזמנות או מכמות היחידות שיוצרו, אך עיקר ההערכות מדברות על כך שהמפעלים המספקים את רכיב המצלמה הכפול של אייפון 7 פלוס והגוף השחור מבריק לשני הדגמים לא עומדים בקצב הייצור. החוקרים אף מצפים כי לראשונה אי פעם, יימכרו ברבעון ההשקה של האייפונים החדשים פחות יחידות מאשר בתקופה המקבילה שנה קודם לכם - 44 מיליון לעומת 48 מיליון ב-2015.
ראיות לכך שמחסור בקונים אינו הבעיה ניתן למצוא בדיווח של Network 9 האוסטרלית על גבר בן 30 מתאילנד ששילם 800 דולר על טיסה של 7,500 קילומטר וחיכה 19 שעות מחוץ לקניון מקומי, בגשם, כדי להיות בין הראשונים בעולם שיקנו אייפון 7; ובהכרזה של חברות הסלולר השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב, T-Mobile ו-Sprint, שפורסמה בבלומברג ולפיה כי ההזמנות המוקדמות למכשירים החדשים באתריהן עברו פי ארבעה את אלו של הדגם הקודם. אם כך, ביקוש כנראה אינו הבעיה, אלא ההיצע. ואכן - לפי הציפיות בחודשים דצמבר עד פברואר צפויים להימכר כ-75 מיליון מכשירים - יותר מאשר בחודשי ההשקה ויותר מאשר בתקופה המקבילה שנה קודם לכן.
בינתיים, בישראל קשה לשפוט מה רמת ההתלהבות מהמכשיר החדש, שכן בארץ הוא לא צפוי להתחיל להימכר לפני אמצע החודש הבא.