בקור של 6 מעלות, בשעות הבוקר המוקדמות חיכיתי בתור עם עוד כ-300 איש באחת החנויות בלונדון, וקניתי את האייפון החדש שהוצג לפני כשבועיים ויצא היום לחנויות ברחבי העולם (ישראל עדיין לא ברשימה). התור התנהל באופן מסודר למעט כמה בודדים שניסו להדחף ולהכנס מהצד, שהרגיזו את המקומיים.

השדרוג, כמו בכל מכשירי ה-S, לא משמעותי והמכשיר נראה דומה מאוד לקודם, אבל עדיין יש מספר שינויים. המצלמה הקדמית עלתה ל-5 מגהפיסקל, ומציגה, מהתנסות קצרה ראשונה, תמונות טובות יותר. האייפון הוא בעובי של 7.1 מ"מ, עבה ב-0.2 מילימטר מהמכשיר הקודם, אבל קשה להבחין בזה כשמחזיקים אותו. המתכת שלו חזקה יותר, והתחושה היא שהוא לא יתעקם בקלות. עם יציאת הדגם הקודם, היו מכשירים שהתעקמו בכיס, ואפל טענה אז כי מדובר ב-9 מכשירים בלבד מתוך מיליונים שנמכרו.

ההבדל העיקרי מהאייפון הקודם הוא ה"מגע בתלת מימד", שזה למעשה חיישן של עצמת הלחיצה. אם למשל לוחצים חלש על אייקון המייל הוא נפתח, ואם לוחצים חזק נפתחות אפשרויות נוספות, כמו שליחת מייל חדש. ההבדל בין לחיצה ארוכה ללחיצה חזקה עדיין מבלבל ודורש הסתגלות, אך כנראה זה יהפוך לקל בהמשך. כרגע עוד צריך גם לחכות למפתחי אפליקציות חיצוניות לאפל שינצלו את האפשרות החדשה.

אייפון 6S (צילום: אביב סביון, NEXTER)
אייפון 6S | צילום: אביב סביון, NEXTER
אייפון 6S (צילום: אביב סביון, NEXTER)
אייפון 6S | צילום: אביב סביון, NEXTER
אייפון 6S (צילום: אביב סביון, NEXTER)
אייפון 6S | צילום: אביב סביון, NEXTER

אייפון 6S (צילום: אביב סביון, NEXTER)
אייפון 6S | צילום: אביב סביון, NEXTER

 

כתמיד, האייפון 6S יהיה זמין רשמית בישראל ככל הנראה בסוף חודש אוקטובר, ויעלה סביב ִִִ4,000 שקלים, בהתאם לדגם, בחנויות וברשתות הסלולר.