תלונה ידועה נגד אפל היא הסירוב המתמשך שלה למכור מוצרים למי שלא מוכן לשלם יותר רק בגלל שהמכשיר קצת יותר טוב מהמתחרים. עכשיו, היא סוף סוף מתחילה להתייחס אליהן ולמכור אייפונים זולים - בערך.
אתמול החלה החברה להציע באתר שלה אייפונים מחודשים - כאלה שהוחזרו על ידי לקוחות בעקבות תקלות או חוסר שביעות רצון, נבדקו ותוקנו. עד כה, מכשירים כאלה נמכרו בהמונים למשווקים במדינות עניות למכירה חוזרת. עתה, בפעם הראשונה, מציעה אפל גם למאותגרי ארנק בארה"ב ליהנות מאייפון בלי להוציא עליו יותר כסף מכפי שהם יכולים להרשות לעצמם.
כרגע, מלאי המכשירים המחודשים כולל אייפון 6s ו-6s פלוס, כאשר דגם ה-6s, עם מסך בגודל 4.7 אינצ', זמין בגרסה בעלת 16 גיגה-בייט אחסון בלבד ב-450 דולר, בעוד אייפון 6s פלוס, בגודל 5.5 אינצ', זמין בגרסאות 16 ו-64 גיגה-בייט במחירים של 530 ו-590 דולר בהתאמה. המחירים הללו נמוכים בקרוב ל-100 דולר בממוצע ממחירי אותם מכשירים ברכישה רגילה בחנויות אפל.
את המכשירים ניתן לקבל במשלוח תוך יום לכל מקום בארה"ב, או לקחת מחנות אפל. הם מגיעים עם שנת אחריות וזכות להחזרה בדיוק כמו אייפונים חדשים.
בישראל, אגב, ניתן לקנות אייפונים בזול בדרך אחרת: במכירות מיוחדות של סחורה שנתפסה במכס.
בעבר כבר ניסתה אפל גישה אחרת למענה לתלונות על מחירי האייפון הגבוהים: בתחילת השנה היא השיקה את אייפון SE, שהגיע עם מפרט כמעט זהה לאייפון 6s בגוף של אייפון 5s בעל מסך קטן יותר, עם תו מחיר של 400 דולר. המכשיר נחשב להצלחה, אך לא מסחררת במיוחד, ולא הוביל לעלייה משמעותית במכירות האייפון.
מעבר לעובדה שהאייפון המוזל כנראה לא מספיק, המהלך הזה מגיע גם על רקע דיווח של חברת מחקר השוק Canalys, לפיו אפל עומדת לאבד את המקום השני בשוק הסמארטפונים לטובת וואווי הסינית.
כפי שניתן לראות בטבלה של קנאליס, באירופה, אפריקה והמזרח התיכון מכרה וואווי ברבעון השלישי של 2016 כמעט אותו מספר מכשירים כמו אפל, ונתחי השוק שלהן עומדים על 15% לאפל ו-14% לוואווי. לדברי החברה, המספרים מראים על גידול של 70% במכירות המכשירים של וואווי באזור הכולל שתי יבשות ואת האזור הסובב את ישראל, כאשר עיקר הגידול נובע ממערב אירופה, בה נסקו מכירות וואווי יותר מפי שניים לעומת שנה קודם לכן.
הגידול הזה מיוחס לפי האנליסטים של קנאליס לשילוב בין מכשירים איכותיים במחירים נמוכים יותר מאפל וסמסונג לבין השקעה בפרסום: בישראל לבדה השקיעה וואווי 15 מיליון שקל בפרסום הסמארטפון P8, שהושק לפני כשנה וחצי, ובבריטניה הושקעו 10 מיליון ליש"ט בפרסום P9, המכשיר הבא בסדרה שהושק השנה.