חדשות, מדריכים, המלצות קנייה וצחוקים - לא, זה לא תיאור של התחומים שבהם אנחנו עוסקים כאן ב-NEXTER (למרות שזו, לגמרי במקרה, באמת רשימת התחומים שאנחנו עוסקים בהם), אלא הדברים שבני העשרה, או בכינויים "דור Z", פונים בשבילם לאפיליקציה אחת - יוטיוב.
לפי סקר שנערך בחודש מרץ האחרון על ידי חברת Defy Media עבור אתר Adweek בקרב 1,452 בני 13-20, יוטיוב היא האפליקציה שהדור הצעיר, שלא הספיק להכיר את העולם שלפני הסמארטפונים והווידאו ברשת, הכי אוהב.
95% מהמשתתפים בסקר בישרו כי הם משתמשים ביוטיוב, לעומת 69% בלבד שמשתמשים באינסטגרם ו67% בלבד שמשתמשים בפייסבוק ובסנאפצ'ט. במיוזיקלי, שנחשבת בישראל לאחד הדברים החמים בקרב בני נוער, משתמשים רק 14% מבני גילם בארה"ב.
גם כשנשאלו על איזו אפליקציה הם לא היו מוכנים לוותר בשום אופן ענו 50% שהם לא יכולים לחיות בלי יוטיוב, לעומת 15% בלבד שלא יכולי בלי סנאפצ'ט ו-9% שלא יכולים בלי אינסטגרם ופייסבוק.
גם כשנשאלו באילו אפליקציות הם משתמשים לצרכים מסוימים, כיכבה יוטיוב בתשובות: 66% מבני הנוער מחפשים בה מדריכים, 51% סרטונים מצחיקים, 24% מחפשים בה המלצות קנייה ו-23% צופים בה בחדשות.
האפליקציה היחידה שמתחרה ביוטיוב באחד התחומים האלה היא פייסבוק, שנמצאת בתיקו עם יוטיוב באחוז בני הנוער שרואים אותה כמקור עיקרי לחדשות.
התחום היחיד בו יוטיוב לא שולטת היא זה שהיא פשוט לא עושה - תקשורת עם החברים. בתשובה לשאלה באיזו אפליקציה הם שומרים על קשר על החבר'ה, בחרו 35% בסנאפצ'ט, לעומת 26% פייסבוק ו-18% אינסטגרם.
לגבי המלצות קנייה, ציינו בני הענוער כי הם סומכים כמעט במידה שווה (בין 40 ל-50 אחוז) על סלבס "רגילים" מעולם הקולנוע והטלוויזיה וידועני רשת בתחומי האופנה והיופי, אבל בתחום הגאדג'טים האמון בכוכבי רשת נוסק ל-70% בעוד האמון בשחקנים ודוגמנים יורד ל-21% בלבד - ככל הנראה בשל העובדה שכוכבי סרטים וסדרות נוטים להבין בתחום הרבה פחות מאלה שחיים אותו ומתפרסמים דרכו.