כשפייסבוק רכשה את וואטסאפ תמורת כ-20 מיליארד דולר ב-2014 אנשים חשבו שמארק צוקרברג השתגע: מי משלם כזה סכום על אפליקציה שלא מרוויחה דולר וגם לא מתכוונת לעשות אף אחד מהדברים שמאפשרים לאפליקציות להרוויח כסף?
אחרי 4 שנות סבלנות ואחרי ששני מייסדי החברה עזבו בשנה האחרונה, נראה שהגיע הרגע של פייסבוק להתחיל להחזיר את השקעת העתק שלה בוואטסאפ: כפי שנחשף הלילה על ידי הוול-סטריט ג'ורנל, החל מהשנה הבאה מתכוונת פייסבוק להציג פרסומות ב"סטטוס" - המקבילה של וואטסאפ לסטוריז (בניגוד מוחלט להבטחה של יאן קום, "בלי פרסומות". אבל זה לא הכל.
בנוסף לאפשרות ליצור דרך פייסבוק פרסומות שיוצגו גם בוואטסאפ, הודיעה פייסבוק כי תתחיל לגבות כסף מחברות המשתמשות באפליקציה העסקית שלה כדי לשלוח עדכונים למשתמשים שנרשמו לכך.
למה הכוונה? מכירים את הסמסים על "דבר דואר ממתין לך ב"? אז אם הדואר יבחר בכך - הוא יוכל לשלוח את ההודעה הזאת בוואטסאפ ולצרף לה תמונה של החבילה, ואולי אפילו לענות לשאלות שתשלחו חזרה כמו "מתי הסניף נפתח". קניתם כרטיס טיסה? תוכלו לקבל את כרטיס העליה למטוס לוואטספ, וכמובן עדכונים על הטיסה. אפשר יהיה גם לשלוח קופונים (מי אמר עוד פרסומות?).
בגדול - כל דבר שאתם מקבלים היום בסמס, תוכלו לקבל בוואטסאפ מה שמוסיף אפשרות לשלוח לכם תמונות וסרטונים, וגם לנהל שיחות ולעונת לשאלות על ידי נציגי שירות או בוטים.
אתם תקבלו את השירות כמובן בחינם, אבל לפי הג'ורנל, התעריף לחברות יהיה בין חצי סנט (כ-2 אגורות) ל-9 סנט (כ-33 אגורות) לכל הודעה שנקראה על ידיכם - כך שלחברות יהיה אינטרס לא לשלוח הודעות מיותרות למשתמשים שאינם מעוניינים בהן.
כמו כן, הודיעה וואטסאפ על יוזמה מעניינת לשירות לקוחות דרך האפליקציה: חברות שיודיעו לציבור כי ניתן לשלוח להן שאלות או תלונות דרך האפליקציה יוכלו לענות על הודעות נכנסות ממשתמשים בלי לשלם על שליחת ההודעות - אך רק אם התשובה תישלח תוך 24 שעות מקבלת ההודעה מהלקוח.
לא רוצים פרסומות? בטלגרם אין כאלו - ושם תוכלו להתעדכן בכל מה שחדש בערוץ של NEXT/ER.