טינדר מאוד רוצה שנחשוב עליה בתור אפליקציית היכרויות רצינית, אבל מחקר חדש שפורסם לפני כשבוע הצליח להלחיץ אותה מאוד כאשר הצביע לכאורה על כך שהיא משמשת גם כאפליקציית סטוצים ובגידות.
חברת GlobalWebIndex, שערכה את המחקר, התכוונה בכלל לבדוק האם טינדר הוא אכן השליט החדש של עולם הדייטינג, או אולי רק תוספת לאתרי ההיכרויות ברשת - שאלה שהתשובה עליה כנראה לא תשמח את אנשי טינדר, שלפי הנתונים נמצאת בשימוש של אחוז בלבד ממשתתפי המחקר, לעומת 31% שהשתמשו בחודש המחקר באתרי היכרויות.
אך מה שהרגיז את טוויטר יותר מכל הוא גרף המנסה לנתח את קהל המשתמשים של טינדר לפי קטגוריות שונות - כולל הסטטוס האישי. החברה מצאה כי 30% ממשתמשי האפליקציה נשואים ו-12% נוספים נמצאים במערכות יחסים - סה"כ 42% שמחפשים כנראה פילגשים באפליקציה. 54% מהמשתמשים דיווחו כי הם רווקים ו-3% גרושים או אלמנים.
חלוקות נוספות הראו שגברים משתמשים בטינדר הרבה יותר מנשים - 62% לעומת 38%, וכי צעירים הם, כמובן, רובם המוחלט של המשתמשים - 38% בגילאי 16-24 ו-45% בגילאי 25-34.
טינדר, כאמור, זעמה בעיקר על הטענות כאילו היא משמשת לחיפוש סטוצים למשתמשים הנמצאים במערכות יחסים. החברה שלחה לעיתון הגארדיאן הבריטי תגובה שמנוסחת באופן משתלח ממש: "תוצאות המחקר הזעיר הזה, בו השתתפו 681 אנשים בלבד בבריטניה, נותנות תמונה לגמרי לא מדויקת על משתמשי טינדר - החברה הזו מנחשת ניחושים ללא שתהיה לה כל גישה למידע אמיתי על מיליוני המשתמשים שלנו ברחבי העולם", היא מסרה.
החברה ניסתה להוכיח את טענתה בסטטיסטיקות המוכיחות שחתך הגיל של GWI אינו נכון, אך המספרים אינם מפריכים את אלו של המחקר. "מבלי לחשוף כל מידע על משתמשינו, היגיון פשוט אמור לחשוף שבלתי אפשרי כי אחת מטענות אלו נכונה. השיטה שלהם נראית פגומה לחלוטין".
GWI, מצידה, לא נשארה חייבת ומסרה לגארדיאן כי "המידע שלנו מבוסס על ראיונות עם פאנל של יותר מ-170,000 משתמשי אינטרנט ברחבי העולם (מהם 47,622 השתתפו במחקר המסוים על טינדר), המחקר הגדול ביותר על הצרכן הדיגיטלי כיום. הוא אינו מבוסס על ניחושים ואינו מוגבל לבריטניה בלבד, כפי שטענה טינדר".