עצרו הכל, הושקה עוד אפליקציית הודעות שמשמידות את עצמן. הפעם מדובר באינסטגרם שהשיקה אמש את Bolt, אפליקציה חדשה שמציעה למשתמשים לשלוח תמונות וקבצי וידאו שנעלמים לאחר הצפייה בהם, ממש כמו סנאפצ'אט וסלינגשוט של פייסבוק, ו-Mirage הישראלית.
בשלב זה, "בולט" זמינה למכשירי אפל ואנדרואיד בשלוש מדינות בלבד: סינגפור, דרום אפריקה וניו זילנד. לפי דיווח של TechCrunch, החברה מבצעת מעין ניסוי כלים במדינות דוברות אנגלית (אם מה שקורה בסינגפור זה אנגלית) - ולאחר מכן תאפשר גם למשתמשים בארה"ב בעולם להוריד אותה למכשיריהם.
קראו גם:
>> האפליקציה החדשה מבית YO: פותחת חזית מול פייסבוק וסנאפצ'אט
>> פייסבוק מציגה: הודעות שמשמידות את עצמן
על פי הדיווחים ,שיתוף התכנים נעשה בצורה פשוטה - ובעיקר מהירה מאוד. ברגע שהמשתמש נרשם באפליקציה ומזין את מספר הטלפון שלו, בולט מציגה לו את רשימת אנשים הקשר שלו במעין בועיות עם תמונות בתחתית המסך. לאחר צילום הווידאו או התמונה, המשתמש צריך פשוט להקליק על תמונת החבר כדי לשגר את ההודעה, כשהחבר מקבל אותה עליו להחליק את האצבע על גבי המסך כדי להעלימה. בדומה לאפליקציות הקיימות, לאחר שלושים ימים הקובץ יוסר גם מהשרתית של אינסטגרם לתמיד.
כדי לא להיות לגמרי כמו כולם, בולט מציעה עוד פיצ'ר נחמד ושימוש למדי: האפשרות לבטל את השליחה. אם צילמתם את עצמכם לא לבושים כמו שצריך ושיגרתם טעות את ההודעה לסבתא - אתם יכולים לשקשק את הסמארטפון כדי לבטל את שליחת התמונה. עם זאת, זה כמובן חייב להיעשות בתוך שניות.
מה עוד שונה? בניגוד לסלינגשוט של פייסבוק, בולט מאפשר לשלוח תמונה אחת לחבר אחד. אם אתם רוצים לשלוח לכמה משתמשים, תאלצו בכל פעם לצלם מחדש. בולט גם אינה מאפשרת להעלות תמונות השמורות כבר במצלמה. בנוסף, האפליקציה אמנם לא כוללת אפשרות לדיווח על משתמשים - אבל אם אתם רוצים, אתם יכולים לחסום אותם מלשלוח לכם תכנים.
פייסבוק משתלטת?
החלטתה של אינסטגרם להשיק את הגרסה שלה לאפליקציית ההודעות הנעלמות מצליחה להרים כמה גבות. הרי רק לפני כחודש וחצי פייסבוק, שרכשה את אינסטגרם במיליארד דולר, השיקה אפליקציה כזו בעצמה. האם מדובר בנסיון של פייסבוק להשתלט על תחום אפליקציית המסרים? אם ניקח בחשבון את החלטתה של החברה לכפות על משתמשים להוריד את אפליקיית המסנג'ר שלה, והעובדה שגם וואטסאפ נמצאית בבעלותה, קל לענות על השאלה הזו ב"כן" פשוט. לפייסבוק אמנם אין סמארטפון משלה עדיין, אך היא עושה כל שביכולתה לכבוש את הסמארטפונים שלנו (כולל ניסיון ב-2013 לרכוש את סנאפצ'אט בשלושה מילארד דולר).
עם זאת, באתר The Verge חושבים אחרת. לטענתם, למרות רכישתה של אינסטרגם על ידי פייסבוק - החברה עדיין מתנהלת באופן עצמאי. בולט אפילו לא מבקשת מהמשתמשים להתממשק עם פייסבוק כדי להתחבר לאפליקציה, אלא לספק מספר טלפון. "השאיפה של בולט", נכתב באתר, "היא לייצר כלי שיתוף שהוא מהיר ולא מחייב".