אפליקציית המסרים וואטסאפ הגיעה ל-600 מיליון משמתשים פעילים, כך לפי מייסד ומנכ"ל החברה, יאן קום. בציוץ שהעלה לטוויטר לפנות בוקר (לפי שעון ישראל), כתב קום: "משרתים עכשיו 600,000,000 משתמשים פעילים בחודש. כן, פעילים ורשומים הם שני סוגים שונים מאוד של מספרים..."
המשפט השני של קום הוא עקיצה המכוונת לעבר כמה מהמתחרות המרכזיות של וואטסאפ, ובעיקר אלו המזרח-אסייתיות, שנוהגות לפרסם נתונים רק על מספר המשתמשים הרשומים לשירותיהן, גם אם בפועל לא השתמשו בהן מאז ההרשמה.
המספר העדכני שחשף קום מציב את וואטסאפ כמובילה בבטחה את שוק אפליקציות ההודעות. לפי חברת Statista, נכון לחודש שעבר האפליקציה הקרובה ביותר למספר זה היא Line היפנית, עם 450 מיליון משתמשים רשומים. אחריה ניצבת WeChat של חברת האינטרנט הסינית Tencent, עם כ-400 מיליון משתמשים פעילים (לפני כשבועיים פרסמה החברה עדכון לפיו הגיעה בינתיים ל-438 מיליון).
במקום הרביעי נמצאת סקייפ שבבעלות מיקרוסופט, עם כ-300 מיליון משתמשים רשומים, בחמישי וייבר הישראלית עם כ-240 מיליון, בשישי בלקברי מסנג'ר של חלוצת הסמארטפונים הקנדית עם כ-160 מיליון, במקום השביעי Nimbuzz הישראלית עם כ-150 מיליון ובמקומות 8 ו-9 KakaoTalk ו-Kik עם כ-140 מיליון כל אחת.
לאפליקציית הצ'ט של פייסבוק עצמה יותר מ-200 מיליון משתמשים, נכון לסוף החודש שעבר. עם זאת, לא ברור כמה גדול השינוי שנגרם מכך שבשבועות האחרונים החלה הרשת החברתית לכפות על המשתמשים לעבור לאפליקציה הייעודית, במקום שימוש בתכונת הצ'ט באפליקציית הרשת החברתית.
כזכור, בפברואר האחרון רכשה פייסבוק את וואטסאפ בסכום אסטרונומי של 19 מיליארד דולר. רבים חששו בזמנו כי החברה תחולל שינויים משמעותיים בדרך פעילות השירות, שנודע כקנאי לפרטיות משתמשיו. עם זאת, בינתיים האפליקציה נשארת חינמית, אינה שומרת את ההודעות על הרשת לאחר העברתן לנמענים ואינה מציגה פרסומות. במקום זאת, היא גובה דמי שימוש סמליים של דולר לשנה החל מהשנה השנייה.