מה המשמעות של המצב הזה? הוצאות רבות. הטלגרף מספר על מקרה בו ילדה בריטית בת שמונה שהגיעה לחשבון של 4,000 פאונד (כ-24 אלף שקל) בעקבות רכישה מתוך משחקים כמו כפר הדרדסים (Smurfs' Village).
הנציבות פירטה ארבע דרישות לאפל, גוגל ולפתחי אפליקציות, בהן: החובה לציין את העלות האמיתית של המשחק החינמי, החובה לספק כתובת דוא"ל לשאלות ותלונות ודרישה שלא לפנות לילדים ולבקש מהן לרכוש מוצרים או לשנכע את הוריהם.
גוגל היתה הראשונה להיענות לדרישות ואף הבטיחה להפסיק את השימוש במילה "חינם" בהקשר של משחקי הפרי-מיום. בנוסף, היא הודיעה שתערוך שינויים נוספים שימנעו רכישות של ילדים עד ספטמבר הקרוב. אפל לעומת זאת, החליטה שלא להתחייב בשלב זה לגבי הפעילויות שתנקוט, אם תנקוט, או ללוח הזמנים.
על רקע הביקורת המעודנת יחסית של האיחוד, אפל טוענת שהיא דווקא עושה רבות כדי להגן על הילדים מרכישות לא רצויות. "הבקרה ההורית במערכת ההפעלה iOS היא חזקה, אינטואטיבית ומאפשרת התאמה אישית. בשנים האחרונות אנו מוודאים שכל אפליקציה שמאפשרת רכישה בתוכה תכלול הבהרה ברורה לכך". בנוסף, הדובר ציין שאמצעי השליטה והבקרה של אפל הם הטובים ביותר שיש כיום, ובכך התייחסה ברמיזה לגוגל ואמזון - שמעורבת בתביעת ענק לאחר שאפשרה לילדים לבצע רכישות בתוך אפליקציות במיליוני דולרים.