אם הדיבורים על הלוגו המכוער והתמוה - שלא לומר המועתק - של פרטנר לא הספיקו לכם, היום הצליחה אפליקציה ישראלית לזעזע כמה גולשים כאשר פרסמה את עצמה עם סמלה של התנועה הראשונה שהוצאה אי פעם מחוץ לחוק בישראל.
10Sherut ("תן שירות") היא אפליקציה שבבסיסה עומד רעיון דומה ל-Gett, אלא שהיא מתמקדת בתחום נותני השירותים. היא מאפשרת למי שזקוק לחשמלאי, אינסטלטור או כל בעל מקצוע אחר להוציא "מכרז" ולקבל הצעות מנותני שירות בתחום, באזור ובזמן הזמינות המבוקשים.
הבוקר עלתה לעמוד הפייסבוק של האפליקציה פרסומת תחת הסלוגן "הכוח חוזר לצרכנים", ותחתיה שרטוט צהוב-שחור של יד מאוגרפת. הפרסומת שותפה ביותר מ-10 קבוצות פייסבוק רלוונטיות, ובכמה מהן הזדעזעו החברים מהבחירה הגרפית של יוצרי האפליקציה - סמל זהה כמעט לזה של תנועת כך.
"מי המליץ לכם על אייקון של אגרוף על רקע צבע חרדל? אתם באמת לא מבינים מה הקונוטציה של זה?", כתב מגיב באחת הקבוצות. מגיב אחר שיתף את סמל תנועת כך, כדי להבהיר את הנקודה, ומגיב שלישי ענה להם בהומור: "חבר'ה תרגיעו... זה יד שמאל".
פנינו למפתח האפליקציה, תומר סדי, בשאלה למה נבחר סמל שמזוהה עם תנועה קיצונית שהוצאה אל מחוץ לחוק (אם כי לא רק איתה - לפני כך היתה היד המאוגרפת סמלה של תנועת אצ"ל ובמאה השנים האחרונות שימשה תנועות רבות ברחבי העולם, החל מהמפלגה הקומוניסטית ועד "ספרנים נגד ניהול זכויות דיגיטלי").
בתגובה הבהיר סדי כי הפרסומת עוצבה על ידי גורם חיצוני שאינו עובד בחברה, שלה 4 עובדים, וכי בשום שלב לפני הפרסום לא התעורר דיון מודע על הדמיון לסמל כך. ואכן, דקה לאחר השיחה הוסרה הפרסומת ומאוחר יותר הועלתה פרסומת חדשה בלי הסמל השנוי במחלוקת.
ניצלנו את ההזדמנות לשאול את סדי מה ההבדל בין 10Serut לאפליקציות קיימות כמו המקצוענים, מי זמין, מדרג או TrustMe. הוא מסביר שהיא משלבת את כל התכונות של כל האפליקציות האלו, וקצת יותר: "אתה יכול לעשות דרכה מכרזים או בקשות אישיות מול נותני שירות שלא קיימים באפליקציות אחרות. הרעיון הוא שדרך האפליקציה מריצים מכרז אמיתי, בלי סמסים וטלפונים מיותרים, אפשר לתקשר בצ'ט דרך האפליקציה ומשם לקדם סגירת עסקה". בנוסף, הוא מדגיש, "אנחנו לא מקדמים ספקים, אלא עובדים לפי חוות דעת אמיתיות וכל עסקה מתקשרים ומוודאים".
האפליקציה יצאה, כאמור, לפני כחודשיים, וזכתה עד כה ליותר מ-1,000 התקנות מהחנות של גוגל. היא זמינה גם דרך דפדפן, ובקרוב תגיע למכשירי אייפון. המטרה של סדי, לדבריו, היא לרכז באפליקציה כמה שיותר סוגים של נותני שירות - "כמו בייביסיטריות, דוג-ווקרים ונוסיף כמה שיותר נותני שירות טובים שאין להם כסף לשלם לפרסום. מי שטוב - יצליח".