ווטסאפ, whatsapp (צילום: whatsapp)
וייבר עשתה את זה קודם | צילום: whatsapp

פחות משבוע לאחר שנודע כי פייסבוק רכשה את וואטסאפ בכ-19 מיליארד דולרים, עלה לבמת MWC 2014 מנכ"ל ומייסד החברה, יאן קום, והכריז על השדרוג הקרוב: שיחות קוליות.

ממשיכים להשתדרג

במסגרת הנאום המרכזי שהעניק מנכ"ל וואטסאפ על בימת MWC 2014, הצהיר כי החברה רוצה לוודא שלמשתמשים יש את היכולת להשאר בקשר עם חבריהם ואהוביהם במחיר סביר, לכן החליטה להכנס גם אל תחום השיחות הקוליות. למעשה, החברה מעוניינת להציג את האפשרות החדשה למשתמשיה כבר במהלך הרבעון השני של 2014, כלומר, כבר במהלך החודשים הקרובים.

קום הבהיר כי מטרת החברה היא להשתמש בכמה שפחות מרוחב הפס של המשתמשים, אך לנצל את הכמות הפחותה בצורה הטובה ביותר עבורם. כלומר, הפוקוס של החברה הוא על פשטות, במטרה להציע למשתמשים את חווית השימוש הטובה ביותר, גם בתחום השיחות הקוליות.

וגם:
>> ענקית הסלולר הסינית Huawei נכנסת לישראל
>> Ascend P6: הסמארטפון הדק בעולם, וזהו בעצם

בשלב הראשוני, שיחות הקול יושקו למשתמשי אנדרואיד ו-iOS ולאחר מכן יגיעו גם אל שאר הפלטפורמות בהן תומכת החברה, כגון נוקיה, בלאקברי ואחרות. על מנת להכנס לשוק זה, וואטסאפ מעוניינת לחבור אל ספקיות הסלולר עצמן. למעשה, החברה כבר הודיעה על שיתוף הפעולה שלה עם המפעילה הגרמנית E-Plus, והבהירה כי עובדת עם ספקיות נוספות בשווקים מבוססים על מנת להביא ערך גבוה למשתמשיה.

נכנסים לתחרות

המהלך הנוכחי של החברה יציב אותה, וכתוצאה מכך גם את פייסבוק בתחרות מול הענקיות השולטות בשוק שיחות הקול כיום. חברות אלה כוללות שמות מוכרים כגון סקייפ, Line, KakaoTalk וכמובן וייבר, שנרכשה גם היא לפני כשבועיים על ידי Rakuten היפנית בסכום מעט יותר צנוע, העומד על 900 מיליון דולרים.

השדרוג המדובר מגיע לאור רצונו של קום להגדיל את כמות המשתמשים בשירות, שכן מאמין כי הוספת שיחות קול היא דרך מצויינת לעשות זאת. למעשה, מסתמן כי גם לפני ההכרזה הנוכחית וואטסאפ חוותה גידול משמעותי בכמות המשתמשים, שהגיעו לאור הפרסום הרב לה זכתה עסקת הרכישה.

קום חשף כי נכון להיום, החברה מונה 465 מיליון משתמשים חודשיים פעילים ו-330 מיליון משתמשים מידי יום ומדובר בעלייה של 15 מיליון משתמשים מאז ההודעה על הרכישה. ההודעה וההכרזות הללו מגיעות על רקע משמח במיוחד – יום ההולדת של החברה, שנוסדה ב-24 בפברואר 2009.

קום סיכם בכך שהבהיר כי החברה אינה מתכננת להציג שינויים משמעותיים בכל הנוגע לאסטרטגיה של החברה, ומתכננת להמשיך באותה מתכונת גם לאחר הרכישה – כלומר, אינה מתכננת להשתמש באמצעי שיווק כאלה ואחרים ובוודאי שאינה מתכננת להכניס פרסומות מכל סוג שהוא. כך שהמשתמשים יכולים להיות רגועים, לפחות לבינתיים.

לידיעה המקורית באתר Geektime