בניגוד למה שאפשר היה לצפות - לא נרשם זינוק משמעותי בשימוש ברשתות הסלולר בימי הלחימה. היקפי העלייה בשימוש בהודעות טקסט, שיחות קול וגלישה סלולרית הם בשיעורים זניחים של בין אחוז לשניים ביום, כך עולה מנתונים שמסרו חברת הסלולר. הספקיות כן חוות זינוקים קלים בהיקפי שיחות הקול, בעיקר בעת התרעות צבע אדום ומיד אחרי נפילת טילים. שיעור העלייה בשיחות בזמנים כאלה הוא 15% לערך.
לעומת השירות הסלולרי, במהלך ימי הלחימה מככבת אפליקציית ההודעות וואטסאפ. בסך הכל, בחברות נרשם זינוק של פי 2 בשימוש באפליקציית המסרים המיידים הפופולארית. כאמור, השימוש המוגבר בווטסאפ אינו משפיע מהותית על היקפי הגלישה היומיים, היות שרוב ההודעות הן זעירות.
נכון לעכשיו, מאז תחילת סבב הלחימה, לא נרשמו תקלות רשת משמעותיות בחברות הסלולר בפרט וברשתות התקשורת בישראל בכלל. בחברות הסלולר עובדים כדי לתגבר את הפריסה והשירות בדרום, כגון על ידי הצבת ניידות בקרבת מוקדי התקהלות. כמו כן, בחברות צריכים להתמודד עם כמות גדולה של טכנאים ועובדים שנקראו לצה"ל בצו 8.
לבסוף, חברות הסלולר צפויות לספוג פגיעה כלשהי בהכנסות הנדידה, כתוצאה מהירידה בתיירות הנכנסת (ובמידה פחותה בתיירות היוצאת) לישראל, עקב הלחימה. טרם ניתן לדעת את היקף הפגיעה בהכנסות הנדידה של חברות הסלולר.
עוד ב-TheMarker: