מאז רכשה סנאפצ'ט את Looksery, האטרקציה המרכזית באפליקציה היא כבר לא הפילטרים שמוסיפים צבע או משמשים למאבק טריטוריאלי על ירושלים, אלא הפילטרים שמשנים את הפנים לכל דבר מכלב עד אובמה. אבל הפילטר החדש שהוסיפה האפליקציה בשבועות האחרונים הצליח לפגוע בחלק גדול מקהל היעד שלה.

פילטר חנון בסנאפצ'ט (צילום: מתוך הטוויטר של @madjsyn)
הפילטר שבני הנוער אוהבים ללעוג לו | צילום: מתוך הטוויטר של @madjsyn

הפילטר החדש נקרא "חנון", ומיועד לגרום לכל אחד להיראות כמו בן נוער שלא בדיוק נראה כמו אידיאל היופי: פה צר עם קוביות בשיניים בין לחיים שמנות ועיניים גדולות מאחורי משקפיים עבי מסגרת שהגשר שלהם מוחזק בעזרת נייר דבק צהוב.

הבעיה היא שהמראה עליו צוחק הפילטר הזה בהגזמתיות שלו הוא מראה נפוץ מאוד בקרב משתמשי האפליקציה - שרובם המוחלט בני נוער בגילאים שבהם הלחיים עדיין שמנמנות, הפה צר והשיניים בדיוק בתקופה בה מומלץ לנסות ליישר אותן בעזרת קוביות.

למרבה הפלא, למרות שמדובר בפילטר מעליב למדי, רוב הצעירים לקחו את הבדיחה הכושלת ברוח טובה. צעירה אחת הצליחה אף לכבוש את הרשת כאשר העלתה שתי תמונות שלה: בראשונה היא מצולמת עם הפילטר וכותבת "חהחהחה אני נראית כל כך חנונית וטיפשה עם הפילטר הזה", ובתמונה השנייה היא מצולמת בלי פילטר, עם המשקפיים הגדולות והקוביות השיניים האמיתיות שלה, וכותבת "תודה לאל שאני לא באמת נראית כך".


 

הציוץ השנון והציני זכה לכ-14,000 שיתופים ו-20,000 לייקים, ושיתוף שלו על ידי משתמש טוויטר פופולארי זכה לעוד 10,000 שיתופים ו-23,000 לייקים.

משתמשים אחרים תרמו גם הם תמונות השוואה עם ובלי הפילטר:






"כשאת נכווית על ידי סנאפצ'ט. אני מניחה שאני חנונית בחיי היומיום".

 

בינתיים, לא קמה מחאה של ממש בעקבות הפילטר, אך נראה שהמשתמשים מתייחסים אליו כבדיחה כושלת במקרה הטוב. נראה שאם הוא לא יוחלף בקרוב בפילטר אחר, עוד ניתקל ברשת בהתייחסויות פחות מבודחות.