בכל פעם שאתם מצלמים את עצמכם, בסטילס או בווידאו, ומעלים לסנאפצ'ט - אתם מפסידים כסף. טוב, זה לא מדויק, אבל סנאפצ'ט הולכת להרוויח הון תועפות מהסלפיז שלכם, ואתם לא תראו מזה שקל.
סנפאצ'ט היא אפליקציה שמאפשרת לצלם את עצמנו, לקשקש ולהוסיף אימוג'י, כיתובים ופילטרים ולשלוח לחברים או לפרסם ברשת. כל הצילומים הללו נעלמים אחרי כמה שניות אם שלחנו לחבר, או אחרי 24 שעות אם פרסמנו כ"סיפור".
לפי דיווח של בלומברג, בשבוע שעבר הגישה סנאפ, החברה המפעילה את אפליקציית סנאפצ'ט, מסמכי תשקיף לקראת הנפקה לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC). המסמכים הוגשו באופן חשאי, אך מקורות אמרו למגזין הכלכלה כי החברה מעריכה את שוויה ב-25 עד 35 מיליארד דולר. בחלוקה לכמות המשתמשים, העומדת על כ-150 מיליון, כל משתמש שווה לחברה בין 166 ל-233 דולר.
ההערכות הללו יכולות להסביר למה סירב אוון שפיגל, מייסד סנאפצ'ט, למכור אותה לפייסבוק ב-3 מיליארד דולר. רק לשם השוואה: וואטסאפ, שנמכרה לפייסבוק בעת שהיו לה כבר 600 מיליון משתמשים פעילים בחודש, עלתה לרשת החברתית "רק" 19 מיליארד דולר - שווי של כ-30 דולר למשתמש.