שר לביטוח הבריאות בבריטניה, פנה בימים האחרונים לגוגל ולאפל בדרישה שיסירו מחנויות האפליקציות שלהן מאות יישומים המעודדים צריכת אלכוהול, בטענה כי מדובר ביישומים "מסוכנים" - כך מדווח הדיילי מייל.
הבקשה הגיעה בעקבות תחקיר של הדיילי מייל משבוע עבר, לפיו נמצא כי בחנויות היישומים למכשירי iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל, מוצעות מאות אפליקציות משחקים שעיקרן צריכה תחרותית של אלכוהול. כדוגמה נתן האתר את אפליקציית Let's get wasted ("בואו נשתכר"), אותה עיצב צעיר בן 23 מאוסטריה, אליה מזינים המשתמשים את סוגי המשקאות הזמינים בפניהם, ולאחר מכן הם מאותגרים לשתות מהמשקאות בסדר ובמינון אקראיים כאשר המנצח הוא זה ששתה את כמות האלכוהול הגדולה ביותר. עוד עולה מהתחקיר כי לאפליקציה זו ודומות לה, שזכו עד כה לאלפי או עשרות אלפי הורדות, ישנם אלפי משתמשים מתחת לגיל 18.
בכתבה הובא גם מחקר שנערך באוסטרליה ולפיו מרבית האפליקציות הזמינות בחנויות הסלולריות וקשורות לאלכוהול מתויגות כ"בידוריות" - כלומר: משחקים לעידוד שתייה, ורק מיעוט מתויגות כ"בריאות" - כלומר: אפליקציות לקידום צריכה מועטה ואחראית יותר.
כאמור, הכתבה גררה ביקורת ציבורית בממלכה המאוחדת והשר לביטוח בריאות, נורמן לאמב הליברל-דמוקרטי, וחבר הפרלמנט השמרני אנדרו פרסי, קראו לחסום כליל את הגישה לאפליקציות כאלו במדינה.
בתגובה לפרסום מסרה גוגל כי "אפליקציות המתמקדות בצריכה או מכירה של אלכוהול חייבות להיות מדורגות כמיועדות למבוגרים בלבד, כדי שהורים יוכלו לשלוט על הגישה של ילדיהם אליהן". החברה לא לוקחת כנראה בחשבון את העובדה שרוב ההורים אינם יודעים כיצד לשלוט על הרגלי השימוש של ילדיהם בסמארטפונים. אפל טרם הגיבה לתחקיר.