בסוף אוגוסט אפליקציית המוניות הפופלרית אובר נחתה בישראל. בדומה לגט טקסי, האפליקציה החדשה מאפשרת להזמין מונית באמצעות הסמארטפון, לשלם באשראי, לראות מי הנהג ועוד. בעולם, אובר זכתה להכרה הודות לשירותת אחר שלה - אובר X - המאפשר לכל בעל רכב פרטי להסיע נוסעים בתשלום. עם זאת בגלל מגבלות רגולטריות, אנחנו קיבלנו את רק את שירות המוניות הבסיסי.
כעת אובר מודיעה כי בסוף השבוע הקרוב, 13-14 בנובמבר, יוכלו הנוסעים בתל אביב ליהנות משירות התחבורה השיתופי למשך 48 שעות: החל מיום חמישי בשעה שמונה, ועד מוצאי שבת באותה השעה בדיוק. בנוסף, הנסיעה באובר תהיה חינמית לחלוטין: הנוסעים לא ישלמו, והנהגים יסיעו אותם בהתנדבות.
חשוב לציין שנהגי אובר שיהיו זמינים להסעות עברו תהליך סינון בחברה. הם כולם מעל גיל 23, בעלי ותק של שלוש שנים לפחות על הכביש ובעלי 12 שנות לימוד.
"לא פיילוט ולא בדיקה"
בארץ כאמור שירות אובר X אינו זמין, מאחר שבישראל אסור להסיע נוסעים בתשלום ללא הרישיון המתאים. עם זאת, הודות לאתרי טרמפים והרשתות החברתיות, אנשים רבים כבר מסיעים אחרים בהתנדבות או בתשלום שאינו מדווח למדינה. נוכחותה של אובר עשויה לסייע למצב שהוא קיים ממילא, כך שגם המדינה תוכל להרוויח ממנו באמצעות מיסוי.
"המהלך הזה הוא לא פיילוט והוא לא בדיקה", נמסר מאובר. "אנחנו מרגישים את הצורך והביקוש לתחבורה שיתופית בישראל. עשרות מתנדבים נהגים נרתמו כדי להעלות את המודעות, כדי לגרום לאנשים להבין מה זה, לשפוט בעצמם, ולקדם את הנושא בארץ".
בחברה מציינים שהמחירון של אובר X ברחבי העולם זול בכ-40%, המשמעות היא - סיוע משמועתי בהורדת יוקר המחייה.
אתר Themarker דיווח אתמול (ב') שחברי הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) ומשה פייגלין (הליכוד) יזמו הצעה ל"חוק תחבורה שיתופית". עם שניהם, בנוסף לחברי כנסת אחרים, נפגשה אובר לאחרונה. אובר גם מפעילה לוביסטים בניסיון ללחוץ על משרד התחבורה לשנות את התקנות, ולאפשר גם לאנשים פרטיים להסיע נוסעים.