לפני מספר שבועות כתבנו על היישום Glove, אשר משתמש בחוכמת ההמונים על-מנת להמליץ על רשת הסלולר המיטבית ואף מציע לקבל מהרשתות הצעת מחיר – האם גם במחיר של פגיעה בפרטיות?
היישום מנתח במשך שלושה ימים את הרגלי השימוש ובאמצעות השוואה מול מאגר המידע של החברה, שנאסף באמצעות מיקור המונים, ממליץ על חברת הסלולר המתאימה ביותר. היישום עובד כך שמרגע ההתקנה על המכשיר ובמשך שלושה ימים, הוא לומד את דפוסי השימוש – מהם המיקומים בהם נוהג המשתמש לשהות ואופי השימוש במכשיר. היישום מבצע השוואה של רמות הקליטה הנוכחיות לעומת אלו הקיימות במאגר החברה וממליץ על חברת הסלולר המתאימה ביותר, תוך מתן אפשרות לקבל הצעת מחיר מהחברה המתאימה.
נציג שירות הלקוחות של חברת הסלולר התקשר, אחרי שקיבל פרטים מ-Glove
מדיווחים שקיבלנו ממספר משתמשים אשר כתבו ביקורת כעוסה בעמוד היישום בחנות הגוגל פליי, לאחר השימוש ביישום, גם מבלי לבקש הצעת מחיר התקשר נציג של חברת סלולר לתת להם הצעה בעקבות מידע שהוא קיבל מ-Glove. נראה כי המשתמשים לא מרוצים מהעובדה כי מספר הטלפון שלהם האישי שלהם עושה את דרכו אל נציגי המכירות של חברת סלולר כזו או אחרת. אחת המשתמשות התלוננה: "התקנתי אותה, היא למדה אותי 3 ימים, ומה היא אמרה? שאני צריכה להיות בסלקום. ואם אני רוצה הצעת מחיר, אז ללחוץ לאישור. כמובן לא לחצתי. אחרי מספר ימים התקשרה אלי נציגה של אורנג' וציינה בפני כי באפליקציית Glove יצאתי במקום השני".
נראה כי לאחר עדכון הגרסה האחרון, בעת ההפעלה הראשונית מתבקש המשתמש להסכים לתנאי השימוש. באותה ההתראה מופיעה גם תיבת סימון עם הכיתוב "אני מאשר/ת בזאת לקבל שיחת טלפון עבור הצעה תחרותית מצד שלישי בסיום התהליך" – האפשרות מסומנת כברירת מחדל, כך שאם לחצתם על אישור מבלי להוריד את הסימון נתתם אישור לחברה להעביר את מספר הטלפון שלכם לגורם צד-שלישי. יש לציין כי בגרסה ההשקה של היישום, האפשרות לא הופיעה ומספר הטלפון היה נשלח אל חברת הסלולר רק בעת בקשת הצעת מחיר.
מחברת Crowdx מפתחת Glove נמסר בתגובה: "מעיינינו עומד המשתמש הסלולרי ומטרתינו להתאים לו את הרשת הטובה ביותר עבורו! אנחנו מפנים הצעה עסקית אך ורק למשתמשים המבקשים / נותנים אישורם לכך על מנת לאפשר למשתמש לעבור בקלות לרשת הטובה ביותר עבורו. הרבה משתמשים מבקשים הצעה מיותר מרשת אחת ולא תמיד מהרשת הכי מומלצת על ידי Glove. אם קרה מקרה שפנו למשתמש עם הצעה לא לרשת אותה הוא ביקש זאת תקלה! נשמח לבדוק את המקרה באופן פרטני. מאוד נודה לך אם תפנה את המשתמשים שהתלוננו ישירות אלינו. כסטארטאפ שהשיק פתרון שהוא בבטא, כל תשומת הלב שלנו מופנת לשיפור הערך וחווית המשתמש. האפליקציה זוכה לפופלריות רבה והרבה אנשים שיפרו את חווית השימוש בטלפון וגם בהרבה מקרים הוזילו את מחיר החבילה".