הרבה באז יכול להוביל אותך למקומות רחוקים, מיילבוקס (Mailbox), אפליקציה קטנה למייל שהושקה רק לפני חודש ועדיין נמצאת בגירסת בטא, נמכרה אתמול (ו') לחברת שירותי הענן הידועה דרופבוקס. הבוקר מדווחים בטקראנץ' שדרופבוקס שילמה על האפליקציה הצעירה לא פחות ממאה מיליון דולר.
מיילבוקס צברה גם שם טוב מפה לאוזן, וגם ביקורות מחמיאות במיוחד בעיתונות הטכנולוגיה ברחבי העולם. בהודעה באתר של דרופבוקס נכתב: "ראינו את האפליקציה והתאהבנו מהרגע הראשון. ידענו שיש כאן משהו מיוחד". על פי ההודעה, אחרי שבילו זמן עם הצוות הקטן של מיילבוקס הבינו כי "המטרות שלנו משותפות".
מיילבוקס עוררה באז עצום, זאת למרות שהיא רק בגירסת הבטא שלה ועובדת נכון לעכשיו רק אל מערכת ההפעלה של אפל iOS ורק עם ג'ימייל של גוגל. במיילבוקס מתכננים להתרחב ולספק קהל רחב יותר של משתמשים, אם כי נכון לעכשיו כבר בגרסת הבטא ישנה רשימת המתנה גדולה של מאות אלפי משתמשים להוטים. בשל העובדה שמדובר באפליקציית מייל המתבססת על שרתים, החליטו במיילבוקס לחלק הזמנות על בסיס "כל הקודם זוכה". מי שיוריד כרגע את האפליקציה יגלה שישנם כמעט 600 אלף אנשים להוטים שמחכים בתור לפניו.
על מה כל הרעש?
מיילבוקס מתייחסת למייל בצורה אחרת. מעבר לעיצוב הפנטסטי שלה, שגורם לכל מייל להראות יפה יותר, היא עובדת בצורת עבודה שאמנם דורשת מהמשתמש לשנות הרגלים ישנים, אבל עוזרת לו לעשות זאת בצורה אינטואיטיבית וחכמה. מיילבוקס אינה מציגה את המיילים החדשים של המשתמש, אם כי את ההתכתבויות הפתוחות שלו. ברגע שהמשתמש מסיים ההתכתבות הוא יכול להעביר אותה לארכיון ובכך לנקות את תיבת המייל שלו. אם המשתמש רוצה, הוא יכול להעביר את ההתכתבות לרשימה על מנת למיין את המשימה. המשתמש גם יכול למחוק שיחה לעד או אפילו ללחוץ על כפתור ה snooze שיעלים את ההתכתבות זמנית אבל יחזיר אותה בעתיד, או תוך כמה שעות או ליום למחרת. אפשר אפילו לשלוח אותה לחזור רק בעוד כמה חודשים.
בצורה כזאת, מיילבוקס מעודדת את המשתמש לסיים משימות, להעביר התכתבויות לארכיון ולשמור על תיבת אימייל נקיה. כשתצאו מהאפליקציה תגלו שבמקום להציג בתג האדום את מספר המיילים החדשים, האפליקציה תציג את מספר ההתכתבויות הפתוחות, על מנת לעודד את המשתמשים לסגור אותן. כשתסגרו את כל ההתכתבויות שלכם, תוכלו לספר לכולם בפייסבוק או בטוויטר ולהתגאות על כך שהתיבה שלכם ריקה.
מלחמה מול גוגל
קל להבין מדוע דרופבוקס מעוניינת באפליקציה הקטנה וחכמה. היא רואה בה פוטנציאל להשתלט על שוק האימיילים. דרופבוקס הפכה לפופולרית מאוד בזכות היכולות הקלות שלה לשיתוף קבצים, גם בין מחשבים ואפילו עם אפליקציות לסמארטפונים שעוזרות למשתמש לשים קובץ בענן ולגשת אליו מכל מקום שהוא חפץ בו. לפני שנה השיקה גוגל את דרייב, שגם מאפשרת למשתמש לגשת לקבצים גדולים. היא אפילו שילבה את דרייב בתוך הג'ימייל, על מנת לעזור למשתמשים לחלוק קבצים גדולים ביניהם מבלי ללכת לאתר אחר.
עכשיו בדרופבוקס משיבים מלחמה עם אפליקציית מייל שתוכל להשתמש בשירותי הענן שלהם לשיתוף קבצים. החברה מקבלת דריסת רגל בעולם המייל על חשבון דרייב של גוגל, ומיילבוקס הקטנה מגייסת הרבה מאוד כסף כדי להתרחב, אבל הקרב על האימייל רק מתחיל.