הנה רעיון שגרם לנו להגיד "בטח עשו את זה כבר קודם": אפליקציה שמאפשרת לכם לחייג לכל חברה שאתם רוצים, לדלג על התפריטים הקוליים ולהגיע ישירות למענה אנושי. מסתבר שלמרות שלא מדובר ברעיון חדש, הוא היה רחוק מהגשמה.
עד השבוע.
Skipop היא אפליקציה ישראלית חדשה, שעלתה לחנות האפליקציות של גוגל ביום שישי שעבר ולזו של אפל אתמול (ד'). מטרת האפליקציה לאפשר לכם לחייג לכל חברה גדולה בישראל בלחיצה אחת - בלי לשבור קודם את הראש בשאלה לאיזה נציג אנחנו מנסים להגיע.
מסתבר שלמרות שקיימות כבר שתי אפליקציות ישראליות פופולאריות לקיצור החיוג לשירותי לקוחות - Zappix ושרות.נט - הן בסך הכל מחליפות את התפריט הקולי הארוך בממשק גרפי. אך המשתמש עדיין צריך להיכנס לרשימת האפשרויות בחברה אותה הוא מנסה להשיג ולבחור לאיזה ממוקדי השירות שלה לחייג.
טלי הופמן, היזמית שמאחורי Skipop, כותבת בתיאור האפליקציה ש"בתור אמא טרייה, יוצא לי לא מעט להתקשר לכל מיני שירותים כמו קופת חולים, עירייה וכולי. מצאתי את עצמי מרתיחה מים בשביל המטרנה ביד אחת, ביד שנייה מקפלת כביסה וביד השלישית מנסה למצוא את דרכי בנבכי המענים האוטומטיים בטלפון. יש מעט דברים יותר מעצבנים מהרגע הזה שבו את מגלה שאחרי שהקשת על כל המקשים הנכונים, עשית טעות אחת ועכשיו צריך להתקשר ולהתחיל את כל הסיפור מחדש רק כדי להגיע לנציג שירות אנושי".
יחד עם שני חברים העוסקים בתחום האפליקציות, יצרה טלי את סקיפופ, בה כל חברה מופיעה ככפתור בודד, בלי תפריטים ואפשרויות, כאשר לחיצה עליו תוביל להמתנה לנציג שירות אנושי שרוב הסיכויים שיוכל לעזור, ואם לא - לפחות להפנות אתכם לנציג הרלוונטי ללא צורך בחיוג מחדש.
אלעד חיון, מנהל הטכנולוגיה של סקיפופ, מסביר ש"כחלק מהעבודה על פיתוח האפליקציה היינו צריכים לחייג פעמים רבות לכל שירות ולנתח את השלוחות והמסלולים המאפשרים להגיע עד לנציג השירות הנכסף. זה מדהים עד כמה החברות משקיעות כדי להחביא את הנציגים שלהן".
האם יש לכם מודל עסקי? "המודל העסקי לא עמד לנגד עינינו כאשר פיתחנו את האפליקציה", כותבת הופמן במייל ל-NEXTER. "הרעיון לאפליקציה נולד מתוך צורך אישי ופותח על ידינו ללא מימון. אם היא תהפוך לפופולארית, יש לנו מספר רעיונות כיצד אפשר גם להרוויח".
מה תנאי הפרטיות שלכם? האם הפרטים שאני שומר לצורך הזנה אוטומטית בתפריט הקולי נשמרים ונאגרים בשביל לפרסם לי דברים? "הפרטים האישיים לא נשמרים בשום מקום", מבהירה הופמן. "הם נשמרים רק על המכשיר עצמו, והשימוש בהם הוא רק עבור שימוש קל ויעיל באפליקציה (במקום להקיש אותם שוב ושוב עבור כל נותן שירות)".
על הבחירה בשיטה של קיצור דרך יחיד לכל חברה במקום השיטה של המתחרות הקיימות, שמאפשרות לבחור לפני החיוג לאיזה אגף בחברה תגיעו, כותבת הופמן כי "אם אני בנסיעה למשל - (השיטה הקיימת) לא עוזרת לי, כי לא אוכל להתעסק באפליקציה. אצלנו זה כמו באנשי קשר - חיפוש ולחיצה. טוב לכולם, אבל בעיקר לאנשים שבאמצע משהו, כמו במחשב, בנסיעה וכולי, וגם למבוגרים יותר, שעדיין לא מסתדרים עם הצורך בזאפיקס להמשיך להקליד, לבחור מסכים וכולי.
"ראינו שברוב המקרים נציג כללי בכל מקרה מטפל ברוב המקרים", היא ממשיכה, "ורוב הלקוחות מחפשים נציג כללי, כך שהעדפנו שהשימוש יהיה פשוט מאוד, גם אם יענה רק על 80% מהמקרים.